Jabučnjak - Forum Kunena Site Syndication http://www.jabucnjak.hr/ Wed, 24 Apr 2019 22:17:24 +0000 Kunena 1.6 http://www.jabucnjak.hr/components/com_kunena/template/jabucnjak/images/icons/rss.png Jabučnjak - Forum http://www.jabucnjak.hr/ en-gb Tema: Automobili (i sve oko toga...) - od: Djuro genijalac http://www.jabucnjak.hr/forum/razno/168569-automobili-i-sve-oko-toga/Stranica-35.html#176574 http://www.jabucnjak.hr/forum/razno/168569-automobili-i-sve-oko-toga/Stranica-35.html#176574 Elem, on je zamislio da na vrhu piramide VW treba biti über auto i za to je kupljen Bugatti (inače, treći iz trojca najpoznatijih inženjera u povijesti automobila; Ferry Porsche, Enzo Ferrari i Ettore Bugatti koji je inače Francuz iz Alzacea, da ne bude zabune). On je sudjelovao i izradi prve studije Veyrona koja je bila samo to, dizajnerska studija, ali njemu se toliko dopala da je rekao da taj auto mora ući u seriju (kako god ona mala bila) i odmah zacrtao da taj auto mora ići brže od 400 km/h. I sad su inženjeri VW-a dobili u ruke najgori mogući zadatak: definiran oblik auta (jasno, aerodinamički nepovoljan) i javno obećanje da će taj auto juriti preko 400 km/h. I onda kad se to metnulo na papir, postalo je jasno da za to treba jako puno KS, pa je onda procurila i informacija da će auto imati 1001 KS.
Taj sam auto prvi put vidio uživo na testiranjima iznad Milana na jednoj stazi 2003. Tad je projekt već bio star dvije ili tri godine. Auto je napravio dva brza starta praćenja naglim kočenjima, i onda se iz njega izdimilo i stajao je iduća dva sata. Tad je procurila informacija da je dotad, iako projekt nije bio ni blizu završetka, VW utukao u to PET PUTA VIŠE novaca nego je trebalo da se za 2003. razvije potpuno novi VW polo. Koliko je love ulupano u to sve skupa nikad se nije saznalo, ali mogu ti samo reći da je te 2003. VW odlučio povećati broj onih koji rade na tom projektu, jer im je ugled opasno visio zbog stalnih odgađanja. Dakle, posve je realno pretpostaviti da je cijeli taj show koštao barem 10 puta više od razvoja posve novog pola iz 2003.
2005. je auto konačno bio spreman za kupce uz cijenu od milijun eura. Puno novca, ali kap u moru stvarnih troškova za kompaniju.
Ovo je jedan kraj skale. Drugi auto koji je bila fiks ideja dolazi iz Forda. Radi se o focusu RS prve generacije. Njega je zamislio tadašnji šef FoE (Ford of Europe) Martin Leach kao statement da Ford odsad radi aute za kojima čeznu vozači. To je bila osnovna ideja prvog focusa predstavljenog 1998. koji je kao prvi donio multilink stražnju osovinu u tu klasu i zbilja podigao vozačka svojstva klasu iznad suparnika (golf IV, astra H). No, focus nije imao izvedbu jaču od 130 KS i tako je zamišljeno da se oživi RS oznaka (kao kratica za RallySport) i uvede malo nježnija sportska izvedba ST (Sport Technologies).
Taj je projekt shvaćen na razini kompanije iznimno ozbiljno i svi koji su u njemu sudjelovali bili su izuzetno entuzijastični pa su stalno dodavane nove ideje i auto je zbilja razvijen nevjerojatno dobro (poseban ovjes sa svojom vlastitom geometrijom, novi dvolitreni motor, Quaife selflocking diferencijal, Sparco sjedala, Brembo kočnice, OZ felge itd.) Auto je imao kotače 18 cola s gumama 225 mm. No, linija za proizvodnju u Saarlouisu je mogla prihvatiti gume do maksimalno 215 mm širine. Potom, sjedala nisu bila Fordova, nego od Sparco-a. Motor je bio dotad nepostojeći itd itd. To je sve značilo da auto nije mogao prolaziti po proizvodnoj traci. Kompjuter ne bi pustio auto dalje na točki gdje se ugrađuju sjedala, jer ona nisu imala odgovarajući barkod. Pa su onda ugrađivana serijska sjedala samo da auto ode dalje po liniji. Ugrađivale su se druge felge s gumama koje su bile uže od ograničenja linije. Kad je auto konačno sišao s trake, onda je išao na stranu i tamo se ručno vadilo sve što mu nije pripadalo, i ugrađivali su se dijelovi koje treba imati.
Ford je na svakom autu imao izravni gubitak od 4986 GBP nakon svih tih akrobacija i kad se uzmu u obzir troškovi razvoja te ograničena serija od 2500 kom. No, Gazda je htio taj auto i on se dogodio. Bio je to, a i danas je jedan od, najbolji auto s prednjim pogonom u povijesti.
Danas ti auti imaju iznimnu vrijednost i ona im samo raste. Ford danas veli da PR koji su dobili zbog tog auta nisu mogli platiti pa da se projekt isplatio, ali ako pogledaš sirove brojke, bila je to dobra zguba. Ali, evo, dva auta koji postoje, a koji nisu imali nikakvog ekonomskog opravdanja...]]>
Razno Wed, 24 Apr 2019 16:20:12 +0000
Tema: Uskršnji pozdrav iz Toscane - od: m@xym http://www.jabucnjak.hr/forum/razno/176490-uskrsnji-pozdrav-iz-toscane.html#176571 http://www.jabucnjak.hr/forum/razno/176490-uskrsnji-pozdrav-iz-toscane.html#176571 tino1 kaže:
to je posljedica toga kad se prostor planira po prometu a ne obrnuto, jednostavno nestane prostora.

Prostor može nestati jedino u slučaju ako je prostorno planiranje rađeno za trenutno stanje, bez predviđenih promjena u budućnosti, pa je izgrađenost zgrada 100%, a javne površine svedene na minimum minimuma

Prostor je konačan, a promet beskonačan.


Konačni prostor možeš rasporediti tako da ga u cijelosti iskoristiš za trenutačne potrebe, ili na način da predvidiš dio za kasnije širenje (stambenog prostora, javnih sadržaja, prometnica ili parkirnog prostora).

Promet nije beskonačan, je ovisi o broju stanova, javnih sadržaja, turističkih kapaciteta... Taj broj, s vremenom, ima tendecncijur rasta, ali ni u kom slučaju nije beskonačan. Eventualno može biti prevelik za (ne)prdviđeni broj parkirnih mjesta i broja prometnih traka.

Švabe su taj trend shvatili i otežavaju autima da postoje u gradovima. Što to teško ulazi u glave njihove autonacije je druga stvar. Ali kad svi budu trošili hrpu love za njihove nepomične aute i kad uvide da je ipak brže podzemnom željeznicom nego u zastoju, a to polako dolazi u glave, isplatit će im se ovakva strategija.


Ili će doći do takvih gužvi da će netko od odgovornih shvatiti da je takva strategija uzrok gužvi, pa će doći do promjene strategije.
Naravno, takva strategija može i uspjeti, ako su ostali faktori dobro posloženi (kvalitetan, čest i dobro raspoređen javni promet, koji je uz to i isplativ),

Kod nas ima još hrpa prostora, jer nas nema puno.


Nije problem ni u prostoru, niti u broju ljudi, problem je u koncentraciji velikog broja ljudi na jednom mjestu i dislociranosti mjesta stanovanja i radnog mjesta, koje onda dovodi do svakodnevne migracije velikog broja ljudi sa jednog mjesta na drugo i nazad.

Prostora ima sasvim dovoljno, a ljudi baš i nema toliko puno kako nam se čini.
Svojevremeno sam gledao video na YouTube-u, u kojem su izračunali da, kada bi svi stanovnici svijeta živjeli u kućama prizemnicama, ukupna površina Zemlje koju bi zauzimali, ne bi bila veća od jedne (ne sjećam se točno koje, ali nije velika) Američke savezne države.
Nije problem u broju, nego u koncentraciji i distribuciji.

A naši urbanisti uče iz knjiga iz SFRJ i ne prihvaćaju ništa novo.


Što time želiš reći?!
Da u bivšoj državi nisu imali pojma o urbanizmu?

Samo za primjer, zadnja prometna studija u gradu u kojem živim, napravljena je iste godine kada sam ja rođen (a natukao sam punih 50). Dakle, u vrijeme SFRJ, i u vrijeme kada je broj automobila bio zanemarivo malen u odnosu na sadašnje brojke.
Od tada, pa sve do danas, nitko nije niti pokušao napraviti nešto slično, i upravo zato nam je tako kako nam je.

A i mi moramo uvijek dotaknuti bilo kakvo dno. Dok sve ne zakrčimo nećemo ništa mijenjati. A onda se više ne može nazad.

Sa ovim se slažem, s tim da bih dodao da, iako se ne može nazad, uvijek postoji opcija da se veći ili manji dio sruši, i napravi iz početka. Kod nas je i to problem, jer, za razliku od zapadno-europskih zemalja i SAD-a, kod nas je većina stanovnika ujedno i vlasnik prostora u kojem živi, pa to ide puno teže i emotivnije nego na zapadu, gdje je većina stanara u najmu.]]>
Razno Wed, 24 Apr 2019 10:51:48 +0000
Tema: Pozdrav iz kužine! :) - od: Air http://www.jabucnjak.hr/forum/razno/113536-pozdrav-iz-kuzine/Stranica-8.html#176568 http://www.jabucnjak.hr/forum/razno/113536-pozdrav-iz-kuzine/Stranica-8.html#176568
Nismo se skužili, ne trebam klopu u oko Šibenika, trebam klopu u okolici Međugorja.
Đuđa i Mate mi se dopada zbog jegulja i žaba - nisam često u prilici probati nešto takvo.]]>
Razno Wed, 24 Apr 2019 08:24:03 +0000
Tema: Steve Jobs - sjećanja - od: zabac http://www.jabucnjak.hr/forum/razno/176512-steve-jobs-sjecanja.html#176562 http://www.jabucnjak.hr/forum/razno/176512-steve-jobs-sjecanja.html#176562 I da, ne samo katolici, vec krscani.]]> Razno Wed, 24 Apr 2019 07:23:40 +0000 Tema: Poklanjam-Mijenjam-Potrazujem (Nisu oglasi) - od: kupus http://www.jabucnjak.hr/forum/razno/122926-poklanjam-mijenjam-potrazujem-nisu-oglasi/Stranica-7.html#176479 http://www.jabucnjak.hr/forum/razno/122926-poklanjam-mijenjam-potrazujem-nisu-oglasi/Stranica-7.html#176479 Razno Fri, 19 Apr 2019 15:55:09 +0000 Tema: Evo i malo humora... - od: Bertone http://www.jabucnjak.hr/forum/razno/77425-evo-i-malo-humora/Stranica-36.html#176477 http://www.jabucnjak.hr/forum/razno/77425-evo-i-malo-humora/Stranica-36.html#176477 Razno Thu, 18 Apr 2019 19:15:23 +0000 Tema: Otključan iPhone X bez FaceID-a??? - od: cariblanco http://www.jabucnjak.hr/forum/razno/176435-otkljucan-iphone-x-bez-faceid-a.html#176475 http://www.jabucnjak.hr/forum/razno/176435-otkljucan-iphone-x-bez-faceid-a.html#176475
Malo mi se čini vjerojatno da je apple dao neki "fičers" serviserima, jer poznavajući ljudsku prirodu, za to bi se već saznalo. Sad ili je nešto ono o čemu je @smayoo pisao ili možeš od malog servisera napraviti milijunaša ( ako je samo on to otkrio ) ili je u pitanju međunarodni skandal...ja to nebi pustio ]]>
Razno Thu, 18 Apr 2019 04:55:11 +0000