Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


23.12.2018 | 18:16
Što ste se uzjebali toliko i sračkate bezveze?
Nemam dvomaseni zamašnjak, potvrđeno u radionici PIA na Jankomiru. Jedino ako će trebati set kvačila sa ugradnom 2.8kkn.
Šta je najbolje potrošnja mi je manja za litru u gradskim uvjetima. Prije mi je bila oko 8.5 sad je 7.3-7.6 ovisno kako vozim.
23.12.2018 | 19:25
energyman kaže:
Što ste se uzjebali toliko i sračkate bezveze?

Tko mi?... ma neee... to mi onako

energyman kaže:
Nemam dvomaseni zamašnjak, potvrđeno u radionici PIA na Jankomiru. Jedino ako će trebati set kvačila sa ugradnom 2.8kkn.

Kaj je već bio promijenjen?

energyman kaže:
Šta je najbolje potrošnja mi je manja za litru u gradskim uvjetima. Prije mi je bila oko 8.5 sad je 7.3-7.6 ovisno kako vozim.

Jbt, pa meni 1.9 troši manje
23.12.2018 | 19:37
energyman kaže:
Što ste se uzjebali toliko i sračkate bezveze?
Nemam dvomaseni zamašnjak, potvrđeno u radionici PIA na Jankomiru. Jedino ako će trebati set kvačila sa ugradnom 2.8kkn.
Šta je najbolje potrošnja mi je manja za litru u gradskim uvjetima. Prije mi je bila oko 8.5 sad je 7.3-7.6 ovisno kako vozim.


Ček malo, nisi zdrobio tank ili dva iz gušta?
23.12.2018 | 20:04
JOHN kaže:

Ček malo, nisi zdrobio tank ili dva iz gušta?


Možda još gleda grafove pa nema vremena.

PS. aj sad ozbiljno, @energyman, jel ide sad u petoj u crveno?
23.12.2018 | 20:16
Ak stisne kuplung i da gas, ide svaki
23.12.2018 | 21:06
Djuro genijalac kaže:
Ak stisne kuplung i da gas, ide svaki

23.12.2018 | 22:15
Konkretno pitanje. Neki dan sam vozio kroz šumu i zec mi se zaletio direkt u suvozačka vrata (nešto ga je ganjalo, pretpostavljam). Vrata su ostala ulubljena. Ne previše, ali ipak vidljivo. Pri nižoj temperaturi mehanizam spuštanja prozora škripi. Prozor se ipak uredno zatvara, ali svejedno bi volio donekle izravnati ta vrata.
Auto ima 350.000 km i nisam od volje trošiti ne znam koji novac na limarske i lakirerske radove za takvu piz...
Netko mi je spomenuo da ima ekipa koja takav problem rješava vakuumskom sisaljkom. Zna li netko neki konkretniji podatak, adresu, broj telefona...? Po mogućnosti u Rijeci, ali može i u Zagrebu... Hvala!
23.12.2018 | 22:31
Imaš u Zaprešiću www.tuca.hr/ , kod njih mi je išao frend kad mu je led unakazio Mazdu3.

Nego, jel' zec završio u paprikašu?
23.12.2018 | 22:56
Zeko je ležao u grabi ukraj ceste u nesvijesti jedno 15-20 sekundi. Ono što ga je ganjalo se očito uplašilo nas (tj. auta) pa se okrenulo i otišlo ni ne izašavši iz šume. Kćeri su me gledale optužujućim pogledom br. 43 ("Moj tata je ubio malog zeku"), kužilo se da je zec živ (srce mu je lupalo 100 na sat) i već sam razmišljao gdje ću naći veterinara u to doba, a da će se ovaj uopće htjeti baviti divljim zecom... . Srećom, u jednom času, zeko je ustao, još je malo teturao po grabi i onda veselo odskakutao. Tako da mi je barem uštedio trošak veterinara...
24.12.2018 | 05:26
energyman kaže:
Djuro genijalac kaže:
_ebali vas kvarwageni, ovo je gore od windowsa...

Isprike svekolikom pučanstvu koje sam uvrijedio jer nemam nekog rijetkog (recimo japanskog benzinskog) kapitalca, svatko radi sa onim što ima

Evo krivulje, da ne bi bilo da sam mjerio na parkingu lidla i da mi je mali od susjeda iza ćoška spajao ODB i ubacivao krekanu mapu sa TPB



Ja sam osobno pre pre zadovoljan, s obzirom kako se auto prije ponašao i sada. Prvi graf je WHP (4. brzina), donji graf je HP na zamašnjaku kad se uračunaju gubitci u prijenosu.
Skok sa deklariranih cca 105 na 140 i nešto sitno. Osjeti se da bolje čupa, snage ima na raspolaganju od nižih okretaja a ne kao prije iznad 2.3krpm. Odaziv na gas je strava, samo ga malo pipneš već se vrti, a ne ona stock mapa na kojoj stavim nogu dolje i onda čekam. Bitno je napomenuti da je mapa smokeless, stajao sam iza dok je auto bio na dynu, kad mu je dušu vadio, no ništa od čađare. Auspuh je još uvijek kao i kad je DPF bio gore. Dečki su se 2 dana sa njim zezali ali eto, ukrotili su ga.


Možeš li mi objesniti malo ovu krivulju? Koliko max kw na koliko max okretaja?
24.12.2018 | 08:01
smayoo kaže:
Konkretno pitanje. Neki dan sam vozio kroz šumu i zec mi se zaletio direkt u suvozačka vrata (nešto ga je ganjalo, pretpostavljam). Vrata su ostala ulubljena. Ne previše, ali ipak vidljivo. Pri nižoj temperaturi mehanizam spuštanja prozora škripi. Prozor se ipak uredno zatvara, ali svejedno bi volio donekle izravnati ta vrata.
Auto ima 350.000 km i nisam od volje trošiti ne znam koji novac na limarske i lakirerske radove za takvu piz...
Netko mi je spomenuo da ima ekipa koja takav problem rješava vakuumskom sisaljkom. Zna li netko neki konkretniji podatak, adresu, broj telefona...? Po mogućnosti u Rijeci, ali može i u Zagrebu... Hvala!


Osim tuče, imaš i drugu, jednostavniju, DIY opciju. Sam skini oplatu vrata i onda rukom iznutra gurni lim prema van.

www.google.com/search?client=firefox-b&a....gws-wiz.omBnB2Gpwc0

Manje-više svi su auti isti. Imaš 2-3 vijka kao osiguranje, a ostatak oplate vrata je na klipsama. Ford koristi vrlo kvalitetne plastične klipse koje ne pucaju ako si malo pažljiv. U ovo doba godine savjetujem da imaš pri ruci pištolj na vrući zrak ili barem jaki fen za kosu s kojim ćeš sve malo zagrijati da plastika omekša i ne bude krta. Odvrneš vijke koji drže ručku (obično su pokriveni da se ne vide), mogu biti križni ili torxovi, i nakon toga ideš po obodu koji na mjestu drže već spomenute klipse i vučeš prema van. IZa obloge je najčešće ona folija koja služi kao zaštita od vlage, ali na novijim autima se koriste i dodatne unutrašnje obloge koje služe i kao nosači za mehanizam spuštanja prozora.
U svakom slučaju, sve što je čovjek sastavio, čovjek može i rastaviti. Ako je zaljepljena folija, nju obavezno grij gdje je zaljepljena da ljepilo omekša i onda ju samo nadigni na jednom mjestu (savjetujem dolje) da možeš ruku zavući u vrata i iznutra izbiti lim prema van.

Jesam li spomenuo da je ovo sjajna prilika za:
a) zbližavanje s vozilom koje koristiš i bolje upoznavanje s njim?
b) akustičko tretiranje vrata za nižu razinu buke?
24.12.2018 | 08:14
tino1 kaže:

Možeš li mi objesniti malo ovu krivulju? Koliko max kw na koliko max okretaja?


Pa piše ti sve: 88.3 kW na 3900/min. 260,9 Nm pri 2332/min. Gornji graf je izračunat iz donjeg i prikazuje snagu na zamašnjaku. Donji je na kotačima (piše ti izmjerena sila na obodu valjka koja se i mjeri).

Procedura mjerenja je takva da se auto ugradi na valjke i prvo u brzini u kojoj će se mjeriti (gotovo uvijek u najvišem stupnju prijenosa) ili leru (prazni hod, mislim da ovisi o uređaju) valjak pokreće kotače i mjenjač te tako mjeri mehaničke gubitke. Potom motor odradi svoje (obično se mjeri nekoliko puta, pa se onda uzme prosjek, odredi korekcija s obzirom na tlak zraka i temperaturu) i onda dobiješ ove brojke na zamašnjaku što je ono što proizvođači navode kao snagu motora (veća je brojka pa bolje zvuči).
Ovdje u igri značajno sudjeluju gume pa postoje i mjerni uređaji koji mjere izravno glavčine da se gume izbace iz jednadžbe.
24.12.2018 | 08:46
Djuro genijalac kaže:

IZa obloge je najčešće ona folija koja služi kao zaštita od vlage, ... Ako je zaljepljena folija, nju obavezno grij gdje je zaljepljena da ljepilo omekša i onda ju samo nadigni na jednom mjestu (savjetujem dolje) da možeš ruku zavući u vrata i iznutra izbiti lim prema van.


Ta folija nije za zaštitu od vlage, nego sprječava kišu koja uđe u vrata da se slije u unutrašnjost automobila.

Zato istu treba vrlo pažljivo odlijepiti (da se ne ošteti) i kasnije opet isto tako pažljivo zalijepiti. Neke firme (nećemo sad govoriti koje) umjesto folije (najlona) koriste spužvasti materijal koji se izuzetno lako para, ali to se da pokrpati powertape-om.
24.12.2018 | 09:53
Poučen nekim ranijim iskustvom, ta metoda guranja iznutra rezultira puknutim lakom, a, osim toga, i nekad, dok sam bio mlad, imao sam dvije lijeve (dvije desne, zapravo, s obzirom da sam ljevak ) za to pimplanje po plastici, tapecirungu i sl. Sad me još dodatno je... nedostatak strpljenja i dosta slabiji vid, a i ozbiljan nedostatak vremena. Dakle, hvala na savjetu, ali (a) vozilo je za mene funkcionalni predmet s kojim se nemam potrebu zbližavati i (b) cijelu stvar moram optimirati po utrošku vremena i nikako drugačije.
24.12.2018 | 15:53
Ja sam imao par udubina od onih vozača/vlasnika koje zaboli ona stvar za moj i njegov auto.
Sve majstore koje sam zvao su po švabiji u drugdje i okreću dobru lovu tako da za nas nemaju vremena. Uglavnom čeka se po mjesec dva pod uvjetom da ga zivkaš svako malo i podsjetiš da ga trebaš jer on je ipak car koji niš ne pamti, niti piše niti ga previše zanimaš. Nisam mogao vjerovat toj količini bahatosti. Među njima je i ovaj iz Zaprešića.
Uglavnom kako je svijet detailera mali tako sam brzo došao do Dent repair Ivančić iz Sesveta, koji me naručio sutradan za tri udubljenja. Na kraju ih je sredio 5 komada za fakat prihvatljivu cifru i to u vremenu od kojih pol sata. Pod lampama je sve bilo perfektno. Čovjek se probija i radi s voljom i pazi na detalje što je jako bitno. Ja sam bio jako zadovoljan.
Lim se u globalu popravlja posebnim alatom iznutra(youtu.be/s9G56WbXS-w), a da se ponekad ništa i ne skida(kada su vrata u pitanju), a izvana se također radi PDR metodom ali s ljepilom i posebnim izvlakačem. Postoje dva tipa vanjske PDR metode koliko ja znam i svi rade s ljepilom.
Prvi tip youtu.be/u3DO8zkKfwQ
Drugi tip youtu.be/4ehdU8MEDyk
Za vakum sam jedino čuo i vidio ono na YouTube kad neki baja to radi s onim za odštopavanje školjke ili sifona.
Neki dan je brat kupio neki PDR set (youtu.be/lyF-dvUuTSk) i izvukli smo jedan gadan udes od kojih 30*30cm. Al pošto si rekao da imaš dvije lijeve možda je ipak bolje da to odradi profić jer za to treba puno iskustva, a ako si amater onda i dosta strpljenja. Nas dvoje smo se oko tog kratera mučili valjda dva sata, ali više zbog toga što je taj set više igračka nego alat
24.12.2018 | 18:04
A čuj, za ta zečja udubljenja gdje nema sitnih udubina već je spigana malo veća površina može se i ovako



24.12.2018 | 19:11
Naravno, ako ti to prvo padne pod ruku.
24.12.2018 | 20:26
OK, jel zna netko gdje ima takav dildo za kupiti u Rijeci?
24.12.2018 | 20:32
Štaš' kupovati, raspitaj se među susjedama jel' ima koja za posuditi... ili još bolje jel' bi koja htjela poravnati vrata
24.12.2018 | 22:08
Strah me da me ne upute na moju suprugu...
24.12.2018 | 22:38
Imaš pravo, blaženo neznanje
25.12.2018 | 07:03
smayoo kaže:
OK, jel zna netko gdje ima takav dildo za kupiti u Rijeci?


Fiorello La Guardie 9 A, 51000 Rijeka

ili online (možda ipak bolje, da ne dođe do nesporazuma)

www.sexshop-touch.com
25.12.2018 | 07:17
Djuro genijalac kaže:
tino1 kaže:

Možeš li mi objesniti malo ovu krivulju? Koliko max kw na koliko max okretaja?


Pa piše ti sve: 88.3 kW na 3900/min. 260,9 Nm pri 2332/min. Gornji graf je izračunat iz donjeg i prikazuje snagu na zamašnjaku. Donji je na kotačima (piše ti izmjerena sila na obodu valjka koja se i mjeri).

Procedura mjerenja je takva da se auto ugradi na valjke i prvo u brzini u kojoj će se mjeriti (gotovo uvijek u najvišem stupnju prijenosa) ili leru (prazni hod, mislim da ovisi o uređaju) valjak pokreće kotače i mjenjač te tako mjeri mehaničke gubitke. Potom motor odradi svoje (obično se mjeri nekoliko puta, pa se onda uzme prosjek, odredi korekcija s obzirom na tlak zraka i temperaturu) i onda dobiješ ove brojke na zamašnjaku što je ono što proizvođači navode kao snagu motora (veća je brojka pa bolje zvuči).
Ovdje u igri značajno sudjeluju gume pa postoje i mjerni uređaji koji mjere izravno glavčine da se gume izbace iz jednadžbe.


Havla. To znači ni jedno auto nema toliko konja koljiko mu upisuju u knjižicu? Jer nisu samo gubitci mijenjača, nego ima i drugih koji se baš i nedaju izbaciti iz jednadžbe? Moraju izračunati prenos snage mjenjača (ako je mijerenje u brzini) u suprotnom smijeru da bi imali validne gubitke?
U biti bi bilo puno točnije kad bi se auto vezalo ili fiksiralo zadnjim krejem na statične senzore i mijerila svaga koja je potrebna da ga pomakne naprijed u najvećem prijenosu? Ali to vjerovatno nije moguće?
25.12.2018 | 08:00
Budimo precizni. Što znači, auto ima toliko konja? Motor sasvim sigurno razvija TOČNO toliko konja (kW) koliko je upisano u knjižicu. Postoji mjerna procedura koja propisuje uvjete mjerenja (temperatura, tlak zraka; posebno tlak zraka izrazito utječe na snagu motora; kad si u planinama, na cca 1000 m, zrak je rijeđi za 10 posto cca, i za toliko je slabiji i motor, ako nije opremljen turbom ili nekim drugim uređajem za prednabijanje) i kod svakog mjerenja se izračunava korektivni faktor koji svodi snagu na standardizirani oblik baš u svrhu usporedivosti i ponovljivosti. Nemoj zaboraviti da je snaga motora jedan od faktora koji određuju porez, klasu osiguranja itd, dakle mora biti egzaktan.
Nakon motora imaš gubitke u prijenosu do kotača koji prenosi snagu na podlogu, tj.na taj način pokreće vozilo. Budući da je izrazito nepraktično vaditi motor iz auta samo radi mjerenja snage, onda su razvijeni sustavi s valjcima gdje se auto naveze na njih i vozač/operater nagazi gas do daske u najvišem stupnju prijenosa. On tak mjeri snagu, ali očito nakon što je mjenjač unio svoje gubitke u sustav.
Da bi i njih obuhvatio, prvo valjci pokreću kotače i mjere kolika im je snaga potrebna za to. Nakon što su ustanovili gubitke uz svaki broj okretaja kotača, onda odradi gore opisani scenarij i ovi izmjereni gubici se dodaju izmjerenoj snazi i to je tvoja snaga motora koja te zanima.
25.12.2018 | 08:09
[quote="tino1" post=173708][quote="Djuro genijalac" post=173674]tino1 kaže:


U biti bi bilo puno točnije kad bi se auto vezalo ili fiksiralo zadnjim krejem na statične senzore i mijerila svaga koja je potrebna da ga pomakne naprijed u najvećem prijenosu? Ali to vjerovatno nije moguće?


Auto ne može krenuti u najvećem stupnju prijenosa. Vučna karakteristika motora s unutrašnjim izgaranjem (SUI) je ugrubo ona konstantnog okretnog momenta (okretni je moment manje-više nepromijenjen kroz cijeli raspon okretaja), a snaga raste s okretajima. Idealnu vučnu karakteristiku ima parni stroj i neke vrste elektromotora (Smayoo, ajmo pomoć, serijska uzbuda?). Idealna vučna karateristika ima oblik konstantne snage (najveći je okretni moment odmah nakon pokretanja i on onda pada s okretajima).
(usputno, snaga je umnožak okretnog momenta i broja okretaja da bude skroz jasno).
Budući je motor SUI takav kakav je, oprema se mjenjačem koji varira prijenosni omjer i tako varira okretni moment koji dolazi do kotača te onda ta krajnja krivulja ima donekle oblik idealne vučne karakteristike pa auto može krenuti i postići neku putnu brzinu.
Osim toga, motor se vrti cijelo vrijeme i zato postoji i spojka u sustavu da odvoji motor od kotača kad auto mora stajati pa ovaj način mjerenja nije moguć na taj način.
Valjci su vrlo dobri, dovoljno precizni i rezultati koje oni daju su opće prihvaćeni. Na kraju i homologacijska mjerenja (NEDC) potrošnje se 'voze' na valjcima
25.12.2018 | 16:08
ali ipak su sa defeat deviceom kontaminirali sve to i teško im je više vjerovati. I CO2 je jedan važan parametar vezan za poreze i trošarine, pa se ispostavilo da je godinama lažiran.
25.12.2018 | 18:47
duba kaže:
ali ipak su sa defeat deviceom kontaminirali sve to i teško im je više vjerovati. I CO2 je jedan važan parametar vezan za poreze i trošarine, pa se ispostavilo da je godinama lažiran.


Molim da se ne piše neistina. CO2 uopće nije bio predmetom defeat devicea i nije lažiran. Postavilo se pitanje relevantnosti mjerne procedure koja nije reflektirala stvarnost. I zato je napuštena NEDC (New European Driving Cycle) metoda mjerenja i zamijenila ju je ova druga, Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) (wltpfacts.eu/what-is-wltp-how-will-it-work/). U oba se slučaja mjeri na valjcima, ali WLTP metoda je promijenjena tako da je bliža empirijskim podacima iz stvarnosti.
Proizvođači su samo deklarirali potrošnju i emisiju CO2 prema NEDC metodi koja je bila tad na snazi; no čak je i tad pisalo (malim slovima) da to nisu podaci o stvarnoj potrošnji, nego da je to namijenjeno usporedbi među vozilima.
Od 01.09. ove godine sva vozila moraju biti holomogirana sukladno WLTP metodi. I opet se radi o nekom laboratorijskom testu, i opet se može reći da to nije realno, ali to je jedini način da se mogu stvari uspoređivati; ako se ne svedu na zajednički nazivnik (metodu mjerenja) onda nikakve usporedbe nisu moguće.
25.12.2018 | 19:43
defeat device je software koji prepoznaje da li je Auto na valjcima ili se nalazi na cesti, algoritam koristi parametre kao atmosferski talk, koliko dugo je radio motor, dali se pomicao volan itd. Ako bi algoritam zaključio da se auto nalazi na cesti onda bi isključio sve što služi pročiščavanju ispušnih plinova. Tako da bi autou na valjcima NOx bi bio u propisanim granicama ali kad bi se auto kretalo u realnim uvjetima NOx bi bio i do 50 puta veći. Tek kad su Amerikanci krenuli testirati u vožnji se pokazalo da je mućka! Kontroleri su mislili da se radi o grešci i zamolili VW da to popravi, ali oni su bili toliko bahati da i nakon što su ih Amerikanci ulovili prstima u medu nisu vidjeli potrebu da nešto naprave nego su samo DD malo optimirali. To je istina i svako ko je pratio vijesti zna da je to tome tako, i ne znam što je tu laž?


youtu.be/glHNu91zUdA
25.12.2018 | 22:25
duba kaže:
defeat device je software koji prepoznaje da li je Auto na valjcima ili se nalazi na cesti, algoritam koristi parametre kao atmosferski talk, koliko dugo je radio motor, dali se pomicao volan itd. Ako bi algoritam zaključio da se auto nalazi na cesti onda bi isključio sve što služi pročiščavanju ispušnih plinova. Tako da bi auto na valjcima co2 bi bio u propisanim granicama ali kad bi se auto kretalo u realnim uvjetima co2 bi bio i do 50 puta veći. Tek kad su Amerikanci krenuli testirati u vožnji se pokazalo da je mućka! Kontroleri su mislili da se radi o grešci i zamolili VW da to popravi, ali oni su bili toliko bahati da i nakon što su ih Amerikanci ulovili prstima u medu nisu vidjeli potrebu da nešto naprave nego su samo DD malo optimirali. To je istina i svako ko je pratio vijesti zna da je to tome tako, i ne znam što je tu laž?


youtu.be/glHNu91zUdA


Molio bih te da pišeš ono o čemu znaš dovoljno i u što se razumiješ. Točka prijepora su bili dušični oksidi (NOx) i otud je sve krenulo. VW je ulovljeln u pekmezu (medu) s dizelskim motorom obujma dvije litre. Taj motor u prosjeku u autima troši cca 6 l/100 km. Istovremeno, Ameri koriste V8 benzince. Kaj misliš, koji motor ispušta više CO2, ako V8 troši 12-15 l/100 km?!
Uopće neću klikati na link s youtubea, jer ga je mogao postat tko god je htio i bez osnovnih predznanja. Dizelski motor ima problem s emisijama NOx i česticama čađe. Njih iz ispuha uklanjaju sofisticirani ispušni sustavi koji koštaju. Tu se radi o recirkulaciji dijela ispušnih sustava, DeNOx katalizatorima, sustavima koji ubrizgavaju ureu u ispušni sustav, vođenju procesa izgaranja da budu niže vršne temperature i tlakovi u cilindru itd. Bilo koji od ovih zahvata ima za posljedicu ili povišenu potrošnju goriva ili smanjenu snagu motora. Da nema tih zakonskih zahtjeva, dizelski bi motori trošili upola manje goriva, nego troše. VW se mislio izvući bez uree (sustav košta, i ono još gore, traži od vlasnika da puni spremnik s ureom (AdBlue) koji košta i gnjavaža je, posebno za najkomotniji narod na svijetu aka Amere) i zato je osmislio defeat device.
Produkt svakog izgaranja je CO2 i H2O; dok god nešto gori, nastaje CO2. Ako želiš eliminirati ili prestani izgarati neku organsku tvar, ili u ispuh posadi šumu koja će fotosintezom taj CO2 pretvarati u kisik i ugljik.

Evo, ovaj članak, iako iznimno površan, govori o meritumu stvari:
www.newscientist.com/article/dn28240-how...t-fix-affected-cars/

Zato je još jednom molim da dobro proučiš materiju prije nego pišeš neistinu o nečem o čemu ne znaš ni izbliza dovoljno, a informacije temeljiš ne neprovjerenim izvorima s neta (za podsjećanje, na netu kolaju i informacije da je Zemlja ravna ploča, da ljudi nisu nikad bili na Mjesecu itd itd)
25.12.2018 | 23:11
Duba na onom tvom youtube linku čovjek priča o količini NOx! Malo si se pobrkala. No sve u svemu prvo i drugo govno su štetni za okoliš, odnosno za zdravlje ljudi.
Alternativa naravno postoji, recimo ovakav(youtu.be/FSLTNjGI8hw) poluproizvod koji je taj isti youtuber recenzirao.

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 12 sati, 15 minuta
  • Mate22: Ajmo prošli su ti dani vrnimo se mi tj. vi IT temama
  • smayoo: Ne brini. Proći će kad narasteš... :)
  • Mate22: Jbg, sorry... izazivaju.
  • JOHN: opet vi o komunjarama i fašistima! :-)
  • Mate22: Smrt komunizmu!
  • zoranowsky: Smrt fašizmu!
  • smayoo: Eto, slažemo se, dakle, da ne pričamo o boji uniforme. :)
  • m@xym: po istoj toj logici ustaše su bile khaki smeđe (osim jedne postrojbe koja je imala crne uniforme)
  • smayoo: Po imenu. A uniforme su im bile crne. Ha! :)
  • Daddo: zaboravio si Kmere... oni su isto crveni ;)
  • smayoo: tom logikom su komunisti samo oni koji su nosili crvene uniforme, dakle britanska kraljevska vojska u 19. stoljeću i Garibaldijevi crvenokošuljaši u doba talijanskog Risorgimenta :D
  • Daddo: smayoo, tom logikom su i domobrani bili antifašisti (jer nisu nosili crne uniforme) :D
  • smayoo: Antifašizam nije crven nigdje u Europi, pa ni ovdje. Antifašizam je ne-crn. B)
  • cariblanco: Iz "crvene" Jablanice....smrt fažizmu
  • stefanjos: Takodjer :)
  • cariblanco: Pozdrav iz Bosne :)
  • Mate22: Hvala i tebi sinko svako dobro.Živio ti nama!
  • smayoo: Čestitam svima Dan antifašističke borbe!
  • Soffoklo: ok
  • marvin: @soffoklo - imaš PP, pa pogledaj. :)
  • Cheka: Pozdrav ekipi, jel netko kupio novi Macbook Pro 15 ? Ima li kakvi problema u ovih 2-3 tjedna sto je vani ? Dvoumim se da ga kupim. :)
  • drlovric: Mjesec dana free na CuriosityStream, i meni i vama :) [link]
  • cavarovobrdo: MacBook Pro spašen, očišćen i posušen. Svaka čast ekipi s Trešnjevke jer su imali muda.
  • smayoo: Požuri dok nisu napravili te ograde! ;)
  • cariblanco: UPOMOĆ , kako uteći iz Bosne...zaglavio sam ovdje, skoro kao Mamić :D
  • cavarovobrdo: Ufff, hvala! hospitaliziran na Trešnjevci. Vidjet ćemo dalje!
  • smayoo: U EE otpad, bojim se... :(
  • cavarovobrdo: UPOMOĆ laptop MacBook Pro zaliven mlijekom!!! Koji servis u ZG je najbrži i najbolji. Neki su već odbili uzeti laptop. Nisam iz ZG? Gdje odnijeti laprop. Pomagajte! Hvala!
  • drlovric: Imamo li IPSC strijelaca ovdje? :)
  • kupus: i zabranjeno je prodat odmah nakon sto kupis (ne mozes zaradit u par sati), vec preko noci. ako hoces dionice, odi do brokera.
  • kupus: al navodno mozes zaradit, mojem frendu su isplatili neku sitnu lovu svojevremeno
  • kupus: ja ne bih davao offshore racunima novac, ima tonu primjera na internetu ulagaca koji vise do njega nisu mogli doci
  • kupus: jel to isto kao i plus500? igras se sa sirovinama i dionicama, ali sa polugom (omjerom)?
  • m@xym: 'zarada do 90' da budem precizniji, ali zaključak isti
  • m@xym: čim je 'zarada 90%' mora bit prijevara
  • Mate22: dobije se .|.čina
  • drlovric: Ma nesto se kladis na neke dionice.... stvanri su podaci, al ne znam ho e li biti stvarne isplate ako sta dobijes :)
  • Riba: Sa takvim imenom ne može biti ništa drugo do prevara.
  • Riba: Što je to, zvuči kao tableta za povećanje spolovila?
  • drlovric: Jel netko od vas koristio Binatex? Jel to prijevara? :)
  • saint: Ne,6s i SE au zadnji za update
  • Mate22: Znači na moj iPhone 6 plus koliko skužajem neće se moć puknit ovaj novi iOS 13 :/ Correctly?
  • stefanjos: jasno je to, bez performativnih poboljsanja bio bi jednako dobar kao i ios 12, dobar! ali sa najavljenom promjenom pakiranja aplikacija i njihovim brzim otvaranjem to ce biti mrak.
  • drlovric: Stefanjos: Odavno vec HW nije usko grlo na iPhone vec osakaceni iOS. Tako da ne sumnjam da ce sve raditi barem jednako dobro kao iOS 12 :)
  • stefanjos: citam da je ios13 zvjerka na iphoneu 7 pa me veseli sto ce jos jednu godinu drzat mobitel relevantnim. za sada sam na 2,5 od planiranih 5 godina koristenja. nadajmo se da ide tako dalje :D
  • cavarovobrdo: Kako li će nova "RENDA" renderirati :)
  • drlovric: Kupicu ja medalju kakvu ako je dobra cijena, ratni veteran da budem :D
  • smayoo: Žabac, nema frke, stavi ordenje u oglas. Rubrika je “Hardver” :D ;)
  • mate321: Al želim ga se riješit što prije, pa pokušavam sve opcije...eto
  • mate321: Mogu ja izbrisat, ako bas vrijeđa članove

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Novo u Appleu

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 1.07 Seconds

Provided by iJoomla SEO