Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


19.11.2018 | 22:56
Pa ti kupi Teslu

20.11.2018 | 04:05
ma poslozit ce se sve to u sljedecih nekoliko godina...
20.11.2018 | 06:28
Naravno. Prije 20 godina je u HR bilo isto tako s dijelovima za Hondu ili Toyotu. Kad je tržište naraslo, ljudi su o tome pričali mitove i legende još 10 godina, a onda je i to prestalo.
20.11.2018 | 07:10
Ne kužim se u automobile, ali ne vidim u čemu je ovdje problem.
Relativno nova kompanija, kada će sklepti djelove poslat će serviserima i to je to.
Vjerujem da je isti problem imao i Ford T kada je izašao...
Ne znači da inovacije trebaju stati.
No ponavljam - ovo je samo moje mišljenje...
A šta je s onim da Muska tjeraju iz kompanije iz nekog razloga? Kako je ta priča završila?
20.11.2018 | 09:18
O tome se i radi. Tesla NEMA servisera. Sve rade sami. Nema servisne mreže izvan kompanije. Nema ovlaštenja. Ako netko kod nas kupi Teslu, najbliži servis je u Beču.
Dosta nezgodno, rekao bih.



I Tesla ne dopušta nikom da popravlja aute...
20.11.2018 | 11:04
Naravno da "ne dopušta nikom" (to jest - ne dopušta bilo kojem automehaničaru) kad normalni automehaničari nemaju šta na tom autu ni taknuti, a da nešto ne zaje... Jer se radi o radikalno drugačijem autu koji s ovim dosadašnjima ima veze samo toliko da ima 4 kotača i karoseriju.
Činjenica je da je nezgodno što je najbliži servis u Beču u ovom času, ali vjerojatno ne toliko nezgodno kao što bi bilo da je od nekog klasičnog auta tako jer na Tesli ima potencijalno puno manje servisa. Ove godine u Beču, iduće u Ljubljani, za 4-5 godina u Zagrebu, za 7 u Rijeci. Za 10 godina ćemo se smijati nekolicini zadrtih koji i dalje žele voziti klasične aute.
20.11.2018 | 14:02
smayoo kaže:
Naravno da "ne dopušta nikom" (to jest - ne dopušta bilo kojem automehaničaru) kad normalni automehaničari nemaju šta na tom autu ni taknuti, a da nešto ne zaje...


Tu se nimalo ne slažem. Tj, nisi shvatio poantu. Jasno da bilo koji mehaničar nema što raditi na tom autu, jer nije školovan za njega. Ali, nakon školovanja će biti sposoban odraditi sve, posebno zato jer tu i tako nema popravljanja, već se sve mijenja. Stvar je u tome da Tesla ne DOPUŠTA nikom da radi bilo što na tom autu i tako izravno krši odredbe o tržišnom natjecanju zbog čega je pod velikim povećalom EU.
Kaj ti misliš da je današnji moderan 'klasični' auto jednostavna naprava? U njemu imaš CANBUS preko kojeg komuniciraju svi moduli kojih ima puno. Evo, najbedastiji primjer: alternator ne dobiva struju uzbude kad treba puniti akumulator, nego se preko LIN veze šalje signal koji njegovoj upravljačkoj elektronici kaže da počne puniti. Iako je CANBUS načelno standardiziran, svaki proizvođač ima svoje protokole koji onemogućuju da ono što radi kao poruka na Toyoti radi na VW-u.
No, svaki je proizvođač ZAKONSKI dužan pružiti uvid u svu potrebnu dokumentaciju koja je potrebna da se neki auto popravi, ako to neki servis koji nije dio ovlaštene mreže zatraži. Jasno, ima puno pravo naplatiti pristup tim informacijama, ali ga mora omogućiti.
Također, ako netko želi otvoriti ovlašteni servis, to mu mora biti omogućeno, tj. moraju biti transparentno propisani uvjeti koje je potrebno ispuniti i onda mu nitko ne može zabraniti da se bavi servisom i prodajom tih vozila.
Potom, vjerujem da ćemo se složiti da je elektromotor nemjerljivo jednostavniji od motora s unutrašnjim izgaranjem. I po broju dijelova, izvedbi, potrebnoj preciznosti izrade, odabira materijala itd.. Da ne spominjem senzoriku. Sad već na modernim motorima imaš: senzor temperature zraka, rashladne tekućine (počesto više od jednog), senzor tlaka ulja, senzor apsolutnog tlaka u usisnoj grani, senzor temperature ispušnih plinova, diferencijalni senzor tlaka u ispuhu, senzore položaja radilice (sve češće dva da start-stop sustav brže zavergla motor), senzor položaja bregastih vratila, senzor detonantnog izgaranja, pa dvije lambda sonde.
Tu su onda injektori, ako je dizel i common-rail sa svojim senzorom tlaka, turbokompresori, hladnjaci stlačenog zraka, rashladne tekućine i klima-uređaja itd itd. I sad te sve podatke treba prikupiti i onda ih ECU obradi i motor radi. Ili ne. I onda mehaničar pomoću dijagnostike mora naći kvar i okloniti ga.
Vjeruj mi da tu ima toliko toga što može poći po zlu (i polazi)da mislim da iskreno Tesla nije ništa kompliciranija naprava. Samo je stvar u tome da se temelji na drugačijoj tehnologiji koju Tesla skriva i pritom ljudima sukraćuje mogućnosti popravka vozila osim kod sebe po cijenama koje su takve kakve jesu.
20.11.2018 | 15:24
Zato i je elektromotor velicanstvenu svojoj jednostavnosi, a opet predstavlja veliki izazov kod projektiranja. Motor s unutarnjim izgaranjem je zastario, ali jos ima prostora za zaradu (ocito). Samo je pitanje kad se bude moglo na pumpi kupiti gorivo koje ide direktno u baterije.
20.11.2018 | 15:53
Možda smayoo misli da tu nema što radit automehaničar/strojar, nego elektrotehničar/elektromehaničar.

Prije 20 godina si dijelove za Hondu plaćao kao što i danas plaćaš. Razlika od danas i prije 20g je samo što su dostupni zamjenski dijelovi.
Iz prošlogodišnje prakse, Honda civic 1.8 sedan 2008 godina, komplet zadnji diskovi i disk ploćice 8000kn u Honda Routing.
Tko zna, otići će drugamo, tko nezna platit će 4x skuplje. Osim ako netko smatra da je 8000kn primjeren iznos za hondu staru 10g.

Što se tiče senzora, u mom autu ih ima preko 50, tako su mi barem rekli.
Da se recimo aktivira start/stop sustav, jedno 7-8 senzora moraju dopustit aktiviranje.
20.11.2018 | 20:50
Djuro genijalac kaže:
smayoo kaže:
Naravno da "ne dopušta nikom" (to jest - ne dopušta bilo kojem automehaničaru) kad normalni automehaničari nemaju šta na tom autu ni taknuti, a da nešto ne zaje...


Tu se nimalo ne slažem. Tj, nisi shvatio poantu. Jasno da bilo koji mehaničar nema što raditi na tom autu, jer nije školovan za njega. Ali, nakon školovanja će biti sposoban odraditi sve


Neće, frende, neće. Mehaničar koji je školovan za servisiranje elektromotora, baterija, kabela (ozbiljno debelih kabela), energetske elektronike... ne zove se mehaničar, nego električar.

posebno zato jer tu i tako nema popravljanja, već se sve mijenja.


Mijenja se, kad se pokvari, isto kao i kod klasičnih auta, zar ne? Samo su dijelovi sitniji, ali se češće kvare.

Stvar je u tome da Tesla ne DOPUŠTA nikom da radi bilo što na tom autu i tako izravno krši odredbe o tržišnom natjecanju zbog čega je pod velikim povećalom EU.


Nije zato pod povećalom. To je samo dobrodošao izgovor.

Sasvim je, ponavljam, logično da iz Tesle automehaničarima ne dopuštaju da im prčkaju po proizvodu jer, kako rekoh, kad prođu školovanje, zvat će se električari. E, kad se budu zvali električari...

Kaj ti misliš da je današnji moderan 'klasični' auto jednostavna naprava?


Upravo suprotno. Mislim da je besmisleno zakomplicirana naprava jer je to tehnologija na zalazu, iz koje već 20 godina isisavaju nemoguće, djelić po djelić postotka po ovom ili onom parametru, pa do otvorenog falsificiranja mjernih rezultata, a sve da bi opravdali svoje postojanje i svoje plaće.

Jbt, recirkulacija ispušnog plina, na primjer... Znam termoelektrane od 150 MW koje to nemaju jer nije imalo stvarnog smisla ni rezona... Samo hrpa drangulija da se bolje kvari.

[snip]

Potom, vjerujem da ćemo se složiti da je elektromotor nemjerljivo jednostavniji od motora s unutrašnjim izgaranjem. I po broju dijelova, izvedbi, potrebnoj preciznosti izrade, odabira materijala itd.. Da ne spominjem senzoriku.


Da, slažem se. I?

Sad već na modernim motorima imaš: senzor temperature zraka, rashladne tekućine (počesto više od jednog), senzor tlaka ulja, senzor apsolutnog tlaka u usisnoj grani, senzor temperature ispušnih plinova, diferencijalni senzor tlaka u ispuhu, senzore položaja radilice (sve češće dva da start-stop sustav brže zavergla motor), senzor položaja bregastih vratila, senzor detonantnog izgaranja, pa dvije lambda sonde.
Tu su onda injektori, ako je dizel i common-rail sa svojim senzorom tlaka, turbokompresori, hladnjaci stlačenog zraka, rashladne tekućine i klima-uređaja itd itd. I sad te sve podatke treba prikupiti i onda ih ECU obradi i motor radi. Ili ne. I onda mehaničar pomoću dijagnostike mora naći kvar i okloniti ga.


Ma daj, ajde... Mehaničari to nisu sposobni već najmanje 10 godina. Sve to što si sad nabrojao i sada u mehaničarskim radionicama rješava električar/elektroničar i specijalist za izgaranje ("bošist", recimo, kako su ih nekad zvali). Mehaničari su (bolji ili lošiji, ali ipak samo) dečki koji mijenjaju kočnice, zupčasti remen ulje i filtre, ramena, koljena, laktove, pete i ostale zglobove , ispušnu granu i eventualno demontiraju i poslije ponovno vrate na mjesto turbinu, letvu volana i slična sr... kad ih moraš slati/nositi u specijalizirani servis. A mehaničara koji zna rukovati jbnm OBD softverom tek trebam sresti.

Vjeruj mi da tu ima toliko toga što može poći po zlu (i polazi)da mislim da iskreno Tesla nije ništa kompliciranija naprava.


Naravno da nije. Beskrajno je jednostavniji. Zato i jest superioran.

Samo je stvar u tome da se temelji na drugačijoj tehnologiji koju Tesla skriva


Ma što skriva?

Ej... ne skriva ništa. Sve o njihovoj tehnologiji možeš naći, odavno napisano u tisućama knjiga. Iz elektrotehnike. To je ono čega se strojari boje.

"Niš ja vama ne vjerujem. Kako struja može teći kroz žicu kad žica nije šuplja...?"

Kompletna tehnologija u Tesli je tehnologija električne vuče iz travmaja i električnih lokomotiva, osim baterija.

i pritom ljudima sukraćuje mogućnosti popravka vozila osim kod sebe po cijenama koje su takve kakve jesu.


Slažem se da je to ozbiljan problem, ali siguran sam da to ne rade namjerno jer im u ovoj fazi sigurno nije isplativo ni na koji način reketariti malobrojne korisnike monopoliziranjem servisa. Naprotiv, to je praksa proizvođača koji imaju široku bazu kupaca koji imaju male mogućnosti napuštanja tog proizvođača. Siemens je, recimo, velemajstor u toj disciplini.

Jednostavno, to je sasvim novi proizvod, tehnički vrlo različit od ranijih i nema na tržištu servisa koji su kadrovski spremni ozbiljno se prihvatiti servisa. A njima je u Tesli sigurno itekako jasno da će im tek šira servisna i logistička podrška osigurati ozbiljan rast, a onda i popularnije cijene. Ali - svaki proizvođač zna da je i najbolji proizvod u rukama neukog i nesposobnog servisera - samo sredstvo za antagonizaciju krajnjeg korisnika.

Ovo čemu sada svjedočimo je početak zaleta prijelaznog razdoblja. Kako sam rekao - za 10 godina ćemo se smijati čudacima koji i dalje voze benzinske aute, a oni će morati voziti u bunkeru kanistere benzina jer će imati sve manje pumpi gdje mogu tankati.
21.11.2018 | 03:21
Da li je netko obrisao moj komentar ili Jabucnjak njih guta?
21.11.2018 | 07:09
smayoo kaže:
Naravno da "ne dopušta nikom" (to jest - ne dopušta bilo kojem automehaničaru) kad normalni automehaničari nemaju šta na tom autu ni taknuti, a da nešto ne zaje... Jer se radi o radikalno drugačijem autu koji s ovim dosadašnjima ima veze samo toliko da ima 4 kotača i karoseriju.

Smayoo, inače se slažem s tvojim postovima, ali mislim da je ovdje Đuro ipak u pravu.
Govorim samo za Gjurin post nakon moga i tvoj nakon njegovog, dalje nisam čitao.
YouTube je pun videa s vlasnicima Tesla automobila nezadovoljnim Teslinim servisima koji na kraju auto poprave sami.
Znači, oni se razumiju se u automobile, otprilike kao naši Djuro Genijalac, Bertone, JOHN (ispričavam se ako sam nekoga izostavio), i znaju se snaći i na modernoj Tesli, i to trenutno najjačem modelu S.
Evo primjera, ovaj video mislim da pokazuje kako je zakazao službeni servis:

A na ovom se tip snalazi sam i mislim da mu na raju uspije:

Tako slično i ovaj lik:
21.11.2018 | 07:23
Jao nama ako će se auti kvariti kao perilice rublja. A budu.
21.11.2018 | 08:03
Auto polako, ali neizostavno ide u smjeru kućanske naprave iz kategorije bijele tehnike. Koju vešmašinu imaš doma? Errrrrmm, ne znam, bijelu? Neku. Nije bitno. Radi koliko radi, onda se pokvari, popravak košta više od nove i to je to.... Baci ju i kupi novu.
21.11.2018 | 08:10
smayoo kaže:
Djuro genijalac kaže:
smayoo kaže:
Naravno da "ne dopušta nikom" (to jest - ne dopušta bilo kojem automehaničaru) kad normalni automehaničari nemaju šta na tom autu ni taknuti, a da nešto ne zaje...


Tu se nimalo ne slažem. Tj, nisi shvatio poantu. Jasno da bilo koji mehaničar nema što raditi na tom autu, jer nije školovan za njega. Ali, nakon školovanja će biti sposoban odraditi sve


Neće, frende, neće. Mehaničar koji je školovan za servisiranje elektromotora, baterija, kabela (ozbiljno debelih kabela), energetske elektronike... ne zove se mehaničar, nego električar.



A njih sad nema u svakom servisu? Mogu i ja malo do apsurda dotjerat to sve. Električni je auto isti drek ko i klasični, ali bez motora i auspuha, s dodatnim veeeelikim akumulatorom i dodatnim narančastim žicama. Dakle, to tek može bilo koji lajbek popravljat/servisirat, pa kaj onda Tesla glumata oko svega toga?

Uhvatil si se semantike, moja je poanta bila da bi bilo koji servis koji se bavi popravkom automobila mogao nakon školovanja svojih djelatnika održavati Teslu kao i bilo koji drugi auto. To kaj se Tesla očajnički trudi biti fensi-šmensi pametna (recimo, GPS activated ograničenje visine podizanja poklopca gepeka pa on pamti da je garaža na Langiću niska i ne otvori pokopac do kraja da ne udari u plafon) nije opravdanje za mistificiranje auta koji ima za pola manje dijelova od klasičnog i onda uzimanje harača pri održavanju koje ne bi trebalo postojati, tj. trebalo bi biti potrebno u smanjenom opsegu.
21.11.2018 | 08:28
zabac kaže:
Da li je netko obrisao moj komentar ili Jabucnjak njih guta?

Možda na jabučnjak djeluješ kao prehlada!
Stalno te netko briše.

Prema svom vozačkom iskustvu(često se spominju dužine/relacije pa da se i ja pohvalim svojom dužinom od kojih 800 000 km) koje sam stekao sa 7 auta, problema ako je bilo, bilo je isključivo s elektronikom. Izuzeci su bili Audi B4 (polugeneralka nakon gro kilometara) i Toyota Avensis (vodena pumpa koja je tek neznatno slinila). Većina problema s elektronikom je bila riješena, ali neki su bili enigma i za nekoliko električara.
21.11.2018 | 08:42
Tesla ima "problem" sto im proizvodni kapaciteti (kvote?) nisu toliki da bi zadovoljili potraznju... tak da meni cijela ova prica smrducka na to da su koncentrirani na stancanje dovoljnog broja automobila da zadovolje ljude sa prednarudzbama, pa da imaju aute na lageru za zainteresirane... pa tek onda ce si moc prijustit da im pogon stanca rezervne dijelove...

ovih par kukolja im ne bu pokvarilo cijelu zetvu..
21.11.2018 | 09:18
Hm....neznam baš. Konkurencija im sve glasnije dahće za vratom. Pitanje je samo vremena kad će doći do preokreta.
"Provjereni" proizvođači u autoindustriji (možda će dobiti novi naziv) u zadnjih godinu dana izbacuju vrlo konkurentne modele svojih perilica. Otvaraju se novi ili preuređuju stari pogoni. Bit će to pravi okršaj, u tome tko će proizvest narodu povoljniji električni šit koji ćeš mijenjati netom poslije isteka jamstva. A do tada ćeš se redovito nalaziti u situaciji čekanja javljanja operatera koji bi ti trebao osposobiti auto za pokretanje, a nedaj bože dolaska ili izmjene silnih terenskih ekipa električara.
Sva sreća pa još mogu otići na WC a da se ne moram negdje identificirat preko face id napredne tehnologije ili recimo nekog fingerprint readera koji baš tada ne radi kako bi trebao. A ono, sila ti je!
21.11.2018 | 12:17
Dijete kaže:
Tesla ima "problem" sto im proizvodni kapaciteti (kvote?) nisu toliki da bi zadovoljili potraznju... tak da meni cijela ova prica smrducka na to da su koncentrirani na stancanje dovoljnog broja automobila da zadovolje ljude sa prednarudzbama, pa da imaju aute na lageru za zainteresirane... pa tek onda ce si moc prijustit da im pogon stanca rezervne dijelove...

ovih par kukolja im ne bu pokvarilo cijelu zetvu..

Ovo trenutno stoji, no kada završe gradnju giga tvornice u Nevadi, na toj će lokaciji proizvoditi više baterija no što se proizvodi u cijelom svijetu. I štošta drugo, od tih enormih brojki nisam zapamtio sve. Najveća tvornica na svijetu, naj ovo, naj ono...
Koga zanima:
21.11.2018 | 13:07
To da su elektro auta isto kao i sagorijevalica samo sa manje djelova stoji i siguran sam da bi kad bi htjeli mogli iztrenirati svakog iole inteligentnog mehaničara da ih zna popravljati i servisirati. Ali koliko ovdje vidim problem je sa rezervnim dijelovima i to mi nikako nije jasno? Iz toga se vidi da za pokretanje ozbiljnog proizvođača auta nije samo dovoljno imati dobru ideju, nego i poznavanje logistike u after sales managementu. To su dečki pijani uspjehom skroz zanemarili.
I za moj auto fali ljudi koji su ovlašteni popravljati, tako da servis smiju raditi samo u Porscheautu u Rijeci i to jedan mehaničar. Ali to je velikom mjerom zato jer VW naplaćuje školovanje i licence za taj dio posla. Taj mehaničar ne smije taknuti visoki napon bateriju nego samo je isprazniti i čekati da neka faca dođe iz njemačke i to šta treba odradi.
21.11.2018 | 13:40
tino1 kaže:
To da su elektro auta isto kao i sagorijevalica samo sa manje djelova stoji i siguran sam da bi kad bi htjeli mogli iztrenirati svakog iole inteligentnog mehaničara da ih zna popravljati i servisirati. Ali koliko ovdje vidim problem je sa rezervnim dijelovima i to mi nikako nije jasno? Iz toga se vidi da za pokretanje ozbiljnog proizvođača auta nije samo dovoljno imati dobru ideju, nego i poznavanje logistike u after sales managementu. To su dečki pijani uspjehom skroz zanemarili.
I za moj auto fali ljudi koji su ovlašteni popravljati, tako da servis smiju raditi samo u Porscheautu u Rijeci i to jedan mehaničar. Ali to je velikom mjerom zato jer VW naplaćuje školovanje i licence za taj dio posla. Taj mehaničar ne smije taknuti visoki napon bateriju nego samo je isprazniti i čekati da neka faca dođe iz njemačke i to šta treba odradi.


Slažem se potpuno s ovim. Sličnu situaciju sam imao i ja.

Ja sam pred godinu dana imao problem sa ključem. Pobrkale se pozicije ključa. Dva ključa su se odjednom našla na istoj poziciji i prvoga je računalo eliminiralo jer ga smatra lažnim! Kako je do toga došlo, nisam uspio saznat nakon nekoliko upita i njihovih neuvjerljivih obrazloženja. Njihova tvrdnja je da to nije ključ od auta.
Novi ključ je morao doći iz Stuttgarta jer dodjeljivanje pozicije novog ključa može odraditi samo švabo, za što sam saznao da nije istina (preko službe za reklamaciju iz Berlina).
Uglavnom, ključ je fakat došao iz Stuttgarta jer očito nitko drugo za to nije obučen u Hrvatskoj. Nije neka drama, ali ako ti je to jedini ključ, onda možeš samo u rent a car po auto na 4-5 dana. Plaćanje je unaprijed 100% jer je u pitanju ključ.
21.11.2018 | 21:21
Sad ćete reći da sam lud, ali meni je najveća zamjerka kod trenutnih EVa buka (vozio kratko e-Up i Zoe) kvrckanja plastike, škripanja sjedala i ovjesa, kotrljanja stvari po gepeku i sl.
Kakva je izolacija od buke na Tesli nemam pojma, ali s obzirom da ljudima isporuče auto sa različitom bojom tapecirunga: autoweek.com/article/wait-theres-more/te...-white-and-one-brown nekak mislim da i ona škripi :/
21.11.2018 | 21:44
zabac kaže:
Da li je netko obrisao moj komentar ili Jabucnjak njih guta?


Ja ti nisam ovdje i sada (danas, jučer...) ništa brisao. A koji ti je bio komentar?
21.11.2018 | 21:53
Djuro genijalac kaže:
smayoo kaže:
Djuro genijalac kaže:
smayoo kaže:
Naravno da "ne dopušta nikom" (to jest - ne dopušta bilo kojem automehaničaru) kad normalni automehaničari nemaju šta na tom autu ni taknuti, a da nešto ne zaje...


Tu se nimalo ne slažem. Tj, nisi shvatio poantu. Jasno da bilo koji mehaničar nema što raditi na tom autu, jer nije školovan za njega. Ali, nakon školovanja će biti sposoban odraditi sve


Neće, frende, neće. Mehaničar koji je školovan za servisiranje elektromotora, baterija, kabela (ozbiljno debelih kabela), energetske elektronike... ne zove se mehaničar, nego električar.



A njih sad nema u svakom servisu?



VEĆ SADA u autoservisima ima najmanje 3x premalo električara/elektroničara i najmanje 2x previše mehaničara. A za servisirati aute kao što je Tesla trebaš servis sa 1 mehaničarom na 5 električara i 10 elektroničara.

Mogu i ja malo do apsurda dotjerat to sve. Električni je auto isti drek ko i klasični, ali bez motora i auspuha, s dodatnim veeeelikim akumulatorom i dodatnim narančastim žicama.


Zaboravio si najbitniji dio, vitalni, srce elektromobila - varijabilni frekvencijski pretvarač. Probaj pronaći dva mehaničara u Hrvatskoj koji to znaju ispravno izgovoriti iz prve pa onda vidi da li ih možeš u ikojem životu naučiti da to servisiraju.

Dakle, to tek može bilo koji lajbek popravljat/servisirat, pa kaj onda Tesla glumata oko svega toga?


Ne glumata, jer ne može. To čak ne može ni svaki električar servisirati.

Uhvatil si se semantike, moja je poanta bila da bi bilo koji servis koji se bavi popravkom automobila mogao nakon školovanja svojih djelatnika održavati Teslu kao i bilo koji drugi auto.


Shvatio sam te i ne slažem se, ne može.


Općenito svi koji ste se uhvatili hraćkati po Tesli (o kojem prosuđujete na bazi vešmašina koje imate doma - btw. ja ne znam koje vi to vešmašine kupujete i koje majstore zovete, nama je prošla vešmašina trajala 17 godina, uspješno je popravljana 4x, svaki put za manje od 300 kn, a na kraju smo je rashodovali kad je - prolupao - ležaj, dakle mehanika, tako da... ) - savjetujem da potražite po netu neki windowsaško-androidski forum pa pronađite neki thread iz doba prvog iPhonea i pročitajte tamo površna i kratkovidna hraćkanja po iPhoneu, onda se vratite i pročitajte ove svoje komentare ovdje pa promislite još jednom.
21.11.2018 | 22:12
......pa nemoguće da čitav svijet dijeli iste probleme (nisu halucinacije) ali jedino smayoo ne.
Dam se kladit da kad smayoo jednog dana kupi Teslu, da s njom neće imati nikakvih problema. Evo sad to tvrdim. Reci mi molim te da lažem.
Baš si mi simpa.
22.11.2018 | 04:49
Osobno, uopće ne sumnjam u to da će u neko dogledno vrijeme EV "zamijeniti" klasična vozila, no to nikako neće biti zato jer su EV bolja, pouzdanija ili jeftinija, već zbog činjenice da će se potrebe prijevoza drastično promijeniti. O tome koliko je Tesla dobar ili loš automobil ipak ne bih sudio. EV danas imaju "ogroman problem" koji se zove autonomija. I još jedan koji se zove punjenje. Onaj treći koji je vjerojatno i najprije rješiv je baterija (njena trajnost i zbrinjavanje nakon zamjene).

To je "za danas". Sutra nekad ili za 30 godina, kinezi će štancati 3D printana "jednokratna" rent-a-car EV koja ćeš iznajmiti u ponedjeljak za na posao, a u petak vratiti na reciklažu da bi netko idući tjedan dobio novu šasiju sa "previtlanim" elektromotorom (ovo će Indijci ipak, ne Kinezi).
22.11.2018 | 05:33
Ma već se čuda rade u autoindustriji, i puno se toga može naći na netu. Ne sve, ali stvarno dosta toga. Kada sam pogledao video kojeg ću linkati prvog, sjetio sam se ili Bertoneovog ili Gjurinog posta na temi oko Rimca, da "velike auto kompanije već imaju svoja rješenja za budućnost, samo čekaju pogodan trenutak da ih izbace".
Koliko je ta izjava točna, potvrđuje video snimljen još 2011. godine.

A ovo su najnapredniji automobili koje se može trenutno naći (bare je tako nazvan video):
22.11.2018 | 06:00
Našao sam i ovaj video. Ovdje se radi o konceptima. Izgleda da nije samo struja izvor koji autokompanije gledaju kao pogonsko gorivo budućnosti.
Gledaju kako da iskoriste i zrak, vjerojatno i vodu.
22.11.2018 | 07:16
Daddo kaže:
Osobno, uopće ne sumnjam u to da će u neko dogledno vrijeme EV "zamijeniti" klasična vozila, no to nikako neće biti zato jer su EV bolja, pouzdanija ili jeftinija, već zbog činjenice da će se potrebe prijevoza drastično promijeniti. O tome koliko je Tesla dobar ili loš automobil ipak ne bih sudio. EV danas imaju "ogroman problem" koji se zove autonomija. I još jedan koji se zove punjenje. Onaj treći koji je vjerojatno i najprije rješiv je baterija (njena trajnost i zbrinjavanje nakon zamjene).

To je "za danas". Sutra nekad ili za 30 godina, kinezi će štancati 3D printana "jednokratna" rent-a-car EV koja ćeš iznajmiti u ponedjeljak za na posao, a u petak vratiti na reciklažu da bi netko idući tjedan dobio novu šasiju sa "previtlanim" elektromotorom (ovo će Indijci ipak, ne Kinezi).

Sve za sad tako izgleda. A prioriteti će biti na ulkapanjem mobilnosti u cijelokupni energedski koncept pojedinca, šta ne znači nužno da će auto ostati vlasništvo korisnika. Moguće je da se i više ljudi koristi istim autom.
EV imaju, osim ovog šta si ti već nabrojao i problem ekologije, oni nisu u svojoj cijelokupnoj CO2 bilansi ni malo bolja od klasičnih čak mislim i gora. Sve ovisi o izvoru energije koju pune u svoje baterije. U proizvodnji i potrošnji resursa su sigurno za sad ne isplativa. Ali kad se EV uklope u inteligentnu mrežu i budu služili kao energetska skladišta za energiju koja je ekološka a sad se ne proizvodi jer bi uzrokovala kaos u mreši onda stvari izgledaju puno drugačije.
Mi generalno trebamo malo više razmišljati o energiji, a ne ko do sad "struja dolazi iz utičnice i treba mi".

Već sada ima u europi novih startup-ova koji se uspješno bave baterijama. Kreisel je poduplao kapacitet baterija i smanijo težinu za 20%.
To znači da je ta grana rastuća i tu se isplati. Dječje bolesti kao sa servisom itd. će se riješiti u vožnji.
22.11.2018 | 07:27
smayoo kaže:


Općenito svi koji ste se uhvatili hraćkati po Tesli (o kojem prosuđujete na bazi vešmašina koje imate doma - btw. ja ne znam koje vi to vešmašine kupujete i koje majstore zovete, nama je prošla vešmašina trajala 17 godina, uspješno je popravljana 4x, svaki put za manje od 300 kn, a na kraju smo je rashodovali kad je - prolupao - ležaj, dakle mehanika, tako da...


E sad moram stati u obranu mehanike. Vjerujem da ti je poznato da se svaka stvar dimenzionira sukladno opterećenju. Pa se na to baci neki faktor sigurnosti (za vratila je on 1.5, dakle predimenzinirano je za 50 posto, a za liftove koji su malo kritičniji u svojem radu u smislu otkazivanja je 12-14). Potom je tu pitanje odabira materijala koji može biti bolji, kvalitetniji, izdržljiviji ili lošiji i na koncu sama konstrukcija. Ležaj je u pravilu potrošni dio (samo je pitanje nakon koliko sati rada) pa je kritičan njegov odabir (u smislu prije izrečenog) i na koncu i sama ugradnja. Nekad je on bio u bubnju, a od pomicanja ga je osiguravala pločica s četiri vijka koja se mogal skinuti, ležaj izvaditi i to je posao od pola sata i za vikend DIY meštra. Danas je on u gotovo svim vešmašinama koje sam imao prilike vidjeti zalijan s plastikom i do njega možeš doći samo ako potrgaš to sve. I onda moraš kupiti taj novi dio koji, prigodno!, košta kao 78 posto nove veš mašine.
Kad bi cijeli bubanj i kada bili od CrNi čelika 1210 (12 posto kroma, 10 nikla, to je ono od čega se rade najbolji lonci, nehrđajući čelik) onda NIKAD ne bi prohrđali, ali kome bi onda netko prodal iduću vešmašinu? Ovako je bubanj od nehrđajućeg čelika (jer bi hrđave mrlje na vešu bile baš zgodna posljedica pranja), a ostatak nije pa nakon dovoljnog proteka vremena hoće prohrđati.
Otkako su napušteni mehanički programatori (komplicirani za napravit) čuo sam nebrojene priče gdje je upravljačka elektronika (u zamjeni) skuplja od vešmašine kojom upravlja.

S druge strane, znam za veš mašine koje rade preko 30 godina (istina, profi, one ogromne koje se spajaju na parno postrojenje u bolnicama, hotelima i slično gdje se dnevno peru tone veša) i nije im ništa. Dakle, stvar je samo odluke što se želi napraviti. A konzumerizam je dosegao takvu razinu da se stvari konstruiraju s programiranim kvarovima i onda dolazimo do početka gdje je konstrukcijski defacto onemogućen popravak.

Dakle, imaš 3 momenta: dimenzioniranje, odabir materijala i onda i konstrukciju u smislu popravljivosti. To su sve posljedica svjesnih i ciljanih odluka kompanije koja to proizvodi i prodaje, a ne dokaz u prilog tvoje implicirane tvrdnje da je mehanika ta koja uvijek zajebe ono kaj bi električari riješili s malo napona i dva-tri kontrolera i jednim pretvaračem frekvencije.

I, podsjećam, priča o Tesli je krenula postom kako je skupa za popravak, tj. kako se to ne isplati jer su dijelovi nenormalno skupi, ili ih je nemoguće nabaviti.

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 23 sati, 58 minuta
  • Mate22: Đokica :P
  • Soffoklo: Išla je ona Đoletova "al nije svako kao Donald, mene plaši onaj Ronald, taj je nezgodan." Mislim da je i Donald postao opasan klaun.
  • m@xym: smayo, Svaka čast za link, dokumentarac budi neke lijepe uspomene. Doduše, kasno sam vidio link, ali srećom imam HRTi.
  • Bertone: @smayoo, hvala za podsjetnik :)
  • cariblanco: Pustite vi kaj bedak priča, pogledajte američke brojke...nikad bolje. Isto kao i s Mamićem, kao bedak a Dinamo je pun kao brod ???
  • smayoo: [link]
  • smayoo: Mate22, ispričavam se ako sam ti uvrijedio idola. Imaš neotuđivo pravo simpatizirati bilo koga, pa i Donalda Trumpa. Nije zabranjeno, ali je svakako - sramota. ;)
  • Soffoklo: :-)
  • Mate22: Stručnjaci i "analitičari" sa jabučnjaka :)
  • Moonlike: Naravno da je Puting cyberom i drugim sredstvima pomogao Trumpu da postane predsjednik. Ali ne u dosluhu sa Trumpom, vec jednostavno analizom "Trump nam treba za predsjednika SAD-a, bit cenam lakse jer ce on sam unistiti SAD" :-D
  • smayoo: Taj čovjek je ko slon u staklarnici. Uopće se ne bih čudio da je instaliran za predsjednika SAD da bi ubrzao njihovu propast. :/
  • rusty: Možd da Trump uvede zakon za cijenu Apple proizvoda, pošto mu je sada krenulo sa Kinom tako dobro
  • drlovric: @Dijete: Thx za ovaj doc. Nikad cuo. Bas cu pogledati. Uvijek cu radje odabrati dobar dokumentarac nego dobar film :)
  • Soffoklo: Novi macOS ukida podršku za 32 bitne appove, QuickTime 7, neke video kodeke, pa ga mnogi developeri zovu macOS Death Valley :-)
  • Soffoklo: Za jedno 5 godina bit će 50% pokriveno trenutnog 4g signala (kod nas).
  • rusty: pretpostavljam da ni upload nije daleko od tih brzina
  • zabac: Upload?
  • rusty: ma može to i bolje...
  • rusty: 5g speed test - [link]
  • Riba: Hvala, pretplatio se na Curiosity Stream, super što nemaju glupe ograničenja na regije.
  • Riba: Docplay nema Apple TV app?
  • Dijete: i docplay isto... [link]
  • drlovric: Zasto ljudk niko ovdje nije spominjao Curiosity Stream. Brutalno dobra stranica. Apsolutna preporuka :)
  • energyman: @rusty pa Talijani (Unicredit Group) ima APay već koliko dugo, a kod nas ništa :) no nadam se da će ih ovi manji ponukati da se neš pokrene i postanu konkurentni
  • Soffoklo: Opet propust u Intel CPU-ima, donekle se može pokrpat kroz OS što je Apple i napravio kroz zadnji update za Mojave, High Sierru i Sierru - [link]
  • rusty: Najveća članica Erste grupe (Češka) je to od nedavno supportana... računam da će i ostale krenuti iako nije sve unutar jednog projekta napravljeno.
  • m@xym: pa i N26 bi trebao uskoro doći (i Revolut)
  • stefanjos: neda mi se monese radit kad mi je sve preko banke
  • stefanjos: nadam se da banke odmah uslijede
  • rusty: ApplePay u HR - [link]
  • stefanjos: koji egotrip majko moja, ok su im stvari ali ono, presmijesno
  • Bertone: Sad kad si spomenuo Film u Kulušiću i teški Štulićev karakter... pa da mu nije bio takav karakter možda Jura Stublić ne bi nikad otišao iz Azre i osnovao JS i Film.
  • drazenp1706: A Leiner i Pađen dan danas pate za raspadom Azre, no Štulić ih ne šljivi ni pola posto, čak im je zaprijetio tužbama zbog projekta “ Pozdrav Azri”. Stvarno težak tip.
  • drazenp1706: Ustvari, prva polovica dekade, znači prva 4 albuma. Ne treba zaboraviti da je “Ravno do dna” uvršten među najbolje domaće live albume, nakon “Filma u Kulušiću”, naravno :)
  • drazenp1706: Prva dekada od Azre je ok, sve kasnije je teški trash. Mene su ipak više palili Film i Idoli. Azra, onak...
  • kupus: [link]
  • kupus: petrovicpetar
  • smayoo: Zašto "tužan kraj". On je uvijek bio težak karakter i ne sasvim socijalno prilagođen. Ja mislim da se on jednostavno nastavio razvijati u svom smjeru, a mi bismo htjeli da nije. :)
  • drazenp1706: Azra, kakav tužan kraj nekad iznimnog umjetnika.
  • rusty: Stefan... samo se javi... ;)
  • smayoo: Ja ti imam neke od popularnijih stvari po nekoliko CD kompilacija
  • smayoo: Ali siguran sam da među nama starim konjima ima dosta onih koji imaju kolekciju Azre na vinilu. Ja u to doba nisam bio neki superfan pa osobno nemam (bio je cimer, on je imao sve :) ).
  • smayoo: Yep. To je Johnny... :D
  • stefanjos: mi moze netko objasnit bend azra i interent, zasto apsolutno nema nigdje nista za poslusat, nikad ih nisam slusao, ali u bendu skidamo neke njihove stvari, na youtube nista pametnoga, sve nesto lose, dodem na ultimate guitar traziti tablaturu, tamo pise da je izvodac trazio da se skine sve sto ima veze snjima, pa jesu oni normalni? lol umislili se da su freddie mercury
  • Mejo: stvar je do vegetacije, naša je navikla na jak vjetar njihova u ZG i nije, ja vidio sliku diglo stablo enormno, kad ono sloj zemlje ko papir a korjena nema nigdje sve diglo
  • rusty: HAHA to je istina
  • JOHN: Kad zbijamo šale, činjenica je onda da u Rijeci i Šibeniku nema što odpuhat. Sve je u Zagrebu.:-)
  • stefanjos: lol, odrastao sam u rijeci, sibenik pohodim cesto, sada zivim na tresnjevci, puhalo je, ali nije tako jako puhalo :D
  • rusty: Stari moj... trebate vi malo češće doći na obalu... pa da vidite što je vjetar.
  • Daddo: Grad mladih (Pionirac) jučer odsječen... 3 stabla pala na prilaznu cestu, u šumi još 10ak srušenih i puknutih po pola... intervenirali vatrogasci jer je potrgalo strujni kabel...

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Komentari

Novo u Appleu

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 1.02 Seconds

Provided by iJoomla SEO