Apel! Potrošačka prava.
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Apel! Potrošačka prava.


05.03.2014 | 00:38
dpasaric kaže:
Uvjeti za male Apple Resellere u Hrvatskoj su takvi da je uopće čudo da ljudi rade. Često opstaju samo zato jer prodaju još nešto drugo uz Apple. Ljutnju treba usmjeriti na sam Apple koji ne brine na pravi način o malim tržištima poput našeg.

Sami trgovci malo mogu pomoći u ovakvim situacijama jer su nemoćni baš kao i kupci - sve se svodi na stroga pravila i politiku Apple ovlaštenog servisa. Stvari nisu postale ništa bolje ulaskom u EU, dapače, sve je gore. Bolje cijene i servis mogu se očekivati tek kada Apple direktno dođe u Hrvatsku, a to vjerojatno neće skoro.


Uz dužno poštovanje s ovim se nikako ne mogu složiti… Ako ja mogu dobiti zadovoljavajuću podršku za Samsungov frižider, Gorenje usisavač, LG televizor onda takvu podršku očekujem i za Apple proizvode. Ja sam kupio Apple proizvod u Hrvatskoj, koja unatoč nekim drugim pokazateljima nije u nekom paralelnom svemiru i očekujem da se moja prava kao potrošača poštuju. Žao mi je ako Apple reselleri u lijepoj našoj imaju problema, ali imam ih i ja pa to nikog ne zanima… Ako Apple postavlja nerealne zahtjeve onda ga fućkaj… Nema više zastupnika za Apple u Hrvatskoj, tko bude imao želju nabavljat će njihove proizvode negdje drugdje… Kakvi god ti problemi bili nisu razlog za manjkavu podršku za proizvode za koje itekako moraš platiti premium cijenu… Pa neka i usluga bude premium...
05.03.2014 | 00:51
Ma može i Store i Apple, tko god hoće. Ja se ne skrivam i stojim iza svega što sam napisao. I sve mogu potkrijepiti materijalnim dokazom. Mogu zaljepiti cijelu prepisku sa svima pa ako svi rade po zakonu, a ja sam samo luda koja laprda, nema se tko čega bojati. A bit ću iskren, pokušavam biti i dalje maksimalno korektan, nisam sve iznio. Ima toga još. Ja sam 4 mjeseca svoga života potrošio na ovo. Ono što je ključno da je nisam tražio milost. Moja su prava pisana u Zakonu. Danas sam nasao knjižicu jamstva koja ide uz uređaj...ne znam jel svugdje isti, al svi koji imate pogledajte što pišu. E pa to si očito možemo "vrit porinut". Ništa od takve podrške u Lijepoj našoj po jamstvu.

Pričao sam i sa AppCom. Ma ono, osjecam se toliko retardirano i poniženo, stvarno ne želim to nikome. AppleCare na 0800222427 govori o mojim pravima, o tome što ja mogu zahtjevati kao kupac. Al svi su u teškom čudu.

Apsolutno se slažem da je Apple odigrao vrlo neprofesionalno, stvarno mi nisu jasni. Al zbog čega bi to mene "brigalo". Gdje sam uzeo uređaj, tko mi ga je prodao?

I ja nisam ljut na proizvod, to je tako...kupujes, nekad te pogodi. I ok. Sve je to moguće. Nije Apple svet. Al onda, ako nešto ne valja...mjenjaš to i žao ti je, ispričaš se kupcu. Zašto nas tretiraju ko imbecile, ja to ne mogu shvatiti. Pa netko ti okreće očima i smije se u facu za 13000kn ili koliko već...ma užas. Jako volim Apple stvari, al kaj da radim s toliko ljubavi? Ne mogu si to priuštiti. Da prodam ovoga podmuklo nekome pa da se "valja"? Ne pada mi na pamet. Al mozda bi manje zivciralo da je manje para, ne znam...sad laprdam.

Hvala na podršci svima, nadam se da sam nekoga od vas poštedio ove agonije. Fakat hvala, znaci to ipak.
05.03.2014 | 01:13
Samo jedno pitanje, Store d.o.o. kao takav ne postoji u registru, o kojoj je firmi riječ?

ok, pronašao sam, Dućan d.o.o.
05.03.2014 | 07:23
Najviše iskustva s maloprodajom Apple proizvoda u Hrvatskoj ima FileX, mali dućan kod Boćarskog doma u Zagrebu što radi već više od dva desetljeća. Poslije njih ide iStyle, otvoren negdje poslije mileniuma - a najnoviji, sa zaposlenim balavcima koji dume nemaju, je Store na Cvjetnom.
Devedesetih su se Macovi u Hrvatsku dopremali izravno iz Amerike, dok je danas za našu regiju (jugoistočna Europa) sjedište u Budimpešti.
Kako punokrvni iTunes u HR stiže 2016. godine, do tada ćemo valjda znati i nešto više o planovima za Apple Store u HR.
Trenutno je očito da se Cook posvetio Kini, (zemlji u kojoj Jobs nije nikada bio poslovno!) odkada je CEO tvrtke bio je u službenom posjetu što Vladi, što Foxxconu jedno tri, možda i četiri puta. I samo sklapa nove ugovore, ulovio je bijelog kita China Mobie sa milijardu pretplatnika, ugovorio gradnju još valjda desetak Store-ova diljem zemlje, dok ostatak ide na SAD i zapadnu Europu. Nakon toga vjerojatno slijedi Indija, pa Rusija...
Pa jedna Švedska ima jedan jedini Apple Store otvoren preklani u shopping centru u Malmou.
Cook je čisti numbers guy, a po brojevima mi smo daleko od isplativosti gradnje Apple Store-a kada većina naroda živi od 01. do 01., i treba nam samo jedna zakašnjela plaća da bankrotiramo...
Sve se to gleda u Cupertinu, ama baš svaka sitnica
05.03.2014 | 08:21
To da hrvatski dileri imaju neke druge uvjete i pravila na koja moraju pristati kod Apple-a je njihova stvar, neka ne potpišu takve ugovore, a mi ćemo kupovati vani. Ali zašto jamstvo nije isto svugdje, pa nije se proizvod ili cijena promijenila zato je se nudi u nekoj drugoj zemlji, pardon cijena je prema gore, sve je kod nas skuplje nego drugdje, zašto? Možda jer imamo bolji servis? Ili možda jer nam ne mogu pružiti podršku kao i drugima, to je to njima je jadnima tako žao što nas drže za papke da im mi moramo platiti više zato da kompenziraju njihovu bol i nezadovoljstvo i da mogu pogledati u ogledalo kad se briju.
Treba na svim forumima otvoriti ovu temu pa neka se malo vide svugdje. Govna kapitalistička.
05.03.2014 | 10:43
tino1 kaže:
To da hrvatski dileri imaju neke druge uvjete i pravila na koja moraju pristati kod Apple-a je njihova stvar, neka ne potpišu takve ugovore, a mi ćemo kupovati vani. Ali zašto jamstvo nije isto svugdje, pa nije se proizvod ili cijena promijenila zato je se nudi u nekoj drugoj zemlji, pardon cijena je prema gore, sve je kod nas skuplje nego drugdje, zašto? Možda jer imamo bolji servis? Ili možda jer nam ne mogu pružiti podršku kao i drugima, to je to njima je jadnima tako žao što nas drže za papke da im mi moramo platiti više zato da kompenziraju njihovu bol i nezadovoljstvo i da mogu pogledati u ogledalo kad se briju.
Treba na svim forumima otvoriti ovu temu pa neka se malo vide svugdje. Govna kapitalistička.

Sve je to OK, ali svi zaboravljamo na PDV od 25%.
Evo, najskuplji MacBook Pro prema sljedećim specifikacijama:

- Retina display
- 2.3GHz quad-core Intel Core i7
Turbo Boost up to 3.5GHz
- 16GB 1600MHz memory
512GB PCIe-based flash storage
Intel Iris Pro Graphics
NVIDIA GeForce GT 750M
with 2GB GDDR5 memory
Built-in battery (8 hours)
Cijena u SAD-u: 2599 $ plus okvirno 10 % poreza = 2859 $ iliti 15928 kn
U Hrvatskoj - 21469 kn s uključenih 25 % PDV-a, odnosno 5367 kuna, bez kojih bi taj laptop stajao 16102 kn
U Srbiji se pak, za isti model mora izdvojiti 325,990.00 RSD, odnosno 21503 kn, iliti 3860 $, a njima je PDV na informatičku robu 20%, ali vrijedi spomenuti da im je na prehrambene proizvode PDV 10%...
Tako da je po meni, zapravo porez taj koji nameće ovako brutalne cijene Apple proizvoda, uz naravno - njihovu višu cijenu od starta...
05.03.2014 | 10:55
Porez je sigurno bitan dio matematike, ali je politika Applea da općenito po višoj cijeni prodaje svoje proizvode u EU, nego u USA.
05.03.2014 | 18:45
Kupi u Švicarskoj, tamo je porez 8% ako se ne varam!
05.03.2014 | 20:19
Ovo je takvo mučko muljane kakvo nisam u zivotu dozivio. Kontaktira me prodavatelj da su u Applu rekli da su me oni preusmjerili na najblizi servis ovlašteni da se uređaj servisira. Prodavatelj traži da dokažem da su Apple obećali zamjenu. Ja to dokazem, of course, ne haluciniram. Onda me danas obavjestavaju da su im ovi u Applu rekli da su oni sa mnom u direktnom kontaktu i da je zamjena u tijeku. Žestoka laž Postupak je obustavljen prije više od dva tjedna jer se ne može shippati u RH.


Ajde pa sada vi meni recite...ha? Pa je to normalno? Pa zar ne bi covjek uzeo retinu i sastavio je sa zemljom u Storu? Ha? Pa ovo je užas. Gdje mi to zivimo....a cuj mene sto sam sad s Marsa pao.
05.03.2014 | 20:40
Imaš li negdi napismeno da se u HR ne može shippati? Nije da ti ne vjerujem nego me baš zanima pojašnjenje jer mi to nema nikakve logike.
05.03.2014 | 20:44
ne, nemam taj dio pisano jer smo više manje sve preko telefona. Koliko sam shvatio taj dio jamstva nije podržan za RH, žena je spominjala zabranu. Kao mogu mi poslati bilo gdje drugdje al ne u RH. Isto tako je spomenula da je to "new market" i da za sad nema takve mogućnosti. Mislim, imam ime i prezime njeno...al mislim, zasto bih ja muljao? Mogu dokazati jer su u mailu napisali da cu dobiti novi...a ako postupak nije obustavljen zbog shippinga, gdje je onda nova Retina?
05.03.2014 | 20:57
Možeš li ih kontaktirati mailom za to u vezi shipinga, pa da poslije imaš i pisani dokaz o tome?
05.03.2014 | 21:30
Dio koji meni tu nije jasan je zašto ti konkretno službeni hrvatski servis ne želi popraviti ili zamijeniti stroj ako je pokvaren? Što su naveli kao razlog?

To pitam zato jer je tvrtka u kojoj radim sada osmu godinu ovlašteni trgovac i naravno da smo imali situacija gdje se neki Mac slao na popravak, ali *nikada* nismo imali niti jedan problem, uvijek je sve popravljeno i kupci su bili zadovoljni.
05.03.2014 | 21:50
PA vidiš da je uporan i nosi u Store d.o.o. na popravak. Ja sam nosio u Strmec Samoborski i sve bilo OK. Nisam imao ni račun.
05.03.2014 | 22:53
dpasaric kaže:
Dio koji meni tu nije jasan je zašto ti konkretno službeni hrvatski servis ne želi popraviti ili zamijeniti stroj ako je pokvaren? Što su naveli kao razlog?

To pitam zato jer je tvrtka u kojoj radim sada osmu godinu ovlašteni trgovac i naravno da smo imali situacija gdje se neki Mac slao na popravak, ali *nikada* nismo imali niti jedan problem, uvijek je sve popravljeno i kupci su bili zadovoljni.


E moj Davore nije svako ko ti da se osobno brine o svakom svom kupcu, da ko kod mene nazove servis i da se osjeti da je zabrinut za proizvod koji je prodao. To je razlog zašto sam sve moje mašine kupio kod tebe u Kreativnom Odjelu i nikad neću kupiti ni kod koga drugog. Jer povjerenje je jako plaha živitinja i kad pobjegne nemože se više uloviti.
06.03.2014 | 00:22
Hvala na povjerenju Tino. To je valjda zato jer sam ja zaljubljen u te strojeve, pa ih onda tako i tretiram. No, na stranu to, ono bitno je da se svaki Apple proizvod, bez obzira gdje je kod nas kupljen, može odnesti na servis u jedan od ovih ovlaštenih servisa po izboru:

www.agramservis.hr

www.istyle.eu/hr/servis/

www.store.com.hr/servis/

I to je to u Hrvatskoj! I svi oni rade po Apple pravilima koja su prilično stroga (vraćanje svakog pokvarenog komadića njima itd.) tako da sumnjam da tu može biti nekih ozbiljnih odstupanja od Apple protokola.

Plan B je računalo odnesti u bilo koji službeni Apple Store na zapadu jer prijenosnici imaju worldwide jamstvo i nadati se potpuno novom stroju - što Apple Customer Care vani ponekad odobri.
06.03.2014 | 00:51
Nažalost, moje iskustvo je da kod nas to ide upravo ovako kako sam napisao. Kod nas nema govora o "normalnoj proceduri". Nositi uređaj negdje van, bio bi moj trošak. I prodavatelj i apple su utvrdili da je uređaj neispravan, tj. da ima nedostataka. Ja ne reklamiram nesto sto valja nego nešto što je neispravno, nešto što je 4 puta sigurno u 4 mjeseca bilo u servisu. Ja reklamiram stroj koji je neispravan unatoč tome što je mjenjana matična, testiran novi ssd, neki kablovi itd.
Zašto prodavatelj neće izvršiti zamjenu?
Prodavatelj kaže da on ne može mjenjati uređaj nego samo Apple. U smislu nisu odgovorni oni, nego Apple. Ja ne želim da se uređaj dalje popravlja jer niti u prva tri mjeseca nedostatak nije otklonjen i jednostavno je po zakonu to tako. Nitko nije dužan pristati na takvo servisiranje. I što god pisalo u jamstvu. No čak i u našoj verziji jamstva kaže da će uređaj biti zamjenjen ili ...bla...nisam ja to izmislio. Pise da ce to Apple uciniti. A onda ipak nece jer ne mogu shippati u RH. Strasno!
06.03.2014 | 00:58
Kontaktirao sam i druge servise/prodavatelje da vidim mogu li oni nešto kao ovlašteni no ne mogu. Može prodavatelj i s time smo se svi složili. No on to iz nekog nepoznatog razloga ne želi. Podrška AppCom-a je ...no comment.

Vjerojatno mogu nazvati ponovno podršku i tražiti da se njihov asistent kojeg kupac dobije očituje o shippingu, al taj case ID je gotov, postupak je otkazan.
06.03.2014 | 01:00
OK, ali koji dio ne radi ispravno ako je nova matična? Opet matična zeza? Što je servis rekao na traženje da se od Applea dobije novi stroj zato jer 4 puta za redom kvar nije otklonjen?
06.03.2014 | 01:23
uređaj se sam od sebe resetira i do pola sata ne može upaliti u određenim situacijama. Ja ne znam koji dio je za to konkretno odgovoran. Utvrđeno je da nije softverski. A i to je jedna tema za sebe.

Rekli su mi da su im u Applu rekli da testiraju uređaj na najnižu konfiguraciju, na što sam ja poludio i odbio jer mi ne pada na pamet da i nakon tri mjeseca hodoćaščenja, nastavim. Trazio sam zamjenu uređaja, a oni su me uputili na AppCare. Tamo su trenutno reagirali i rekli da je uređaj već trebao biti zamjenjen jer je mjenjana matična a kvar nije uklonjen. No nakon tri tjedna (cca) zbog nemogućnosti shippanja su se samo prestali javljat. Ponovno sam ih zvao pa su mi to tako objasnili. Odmah sam to javio prodavatelju...a onda je uslijedilo ovo sto sam i napisao gore s potvrdama itd.
06.03.2014 | 11:05
Odgovorio sam ti na MK forumu ali vidim da je ovdje rasprava uzela maha budući da su mackorisnici migrirali na jabučnjak forum.

Iz pročitanog milim da ti je najbolje ako imaš živaca, vremena i novca da istjeraš pravdu direktno sa Apple sudskom tužbom!

Jer očito je vrijeme da im se da doznanja da nismo više budale i zemlja trećeg svijeta i da zaslužujemo pravu uslugu koju nudi Apple Store. Ušli smo u EU i mislim da je krajnje vr. da se Apple pozabavi svojim korisnicima koje očito zanemaruje u zemljama koje nemaju službeni Apple Store.

Znam da smo mala zemlja, ali službeni Apple Store bi po mom skromnom mišljenju bio pun pogodak, za cijelu regiju. Zemlja smo kroz koju prođe u sezoni masa turista iz svih dijelova svijeta, zamislite nekom se pokvari MBP i inače bi čekao dok se ne vrati sa puta a ovako bi se zaleto u prolazu u ZG i riješio stvar.
Takođe BIH, SLO, SRB, MONT bi imali u susjedstvu pravu podršku, a i kad bi Apple službeno došao u HR, sama prisutnost bi povečala broj Mac korisnika, pa bi možda neke institucije počele koristiti Mac računala i tablete. Npr. obrazovanje.
06.03.2014 | 14:21
Ako mogu dati jedan savjet iz prve ruke, onda je to da se svakako izbjegne hrvatsko sudstvo. Skupo, sporo i s upitnim rezultatom. Ja hvatam jednu ovrhu još iz 2012. godine i nikako. Dakle, nije vrijedno novca i živaca. Do sada smo samo odvjetnike platili preko 5000 kn, a stvar se oteže i dalje. To uvijek treba biti zadnja solucija.

Normalan i razuman put bi bio pokvareno računalo odnesti na servis. Ako je pokvareno Apple servis će ga sasvim sigurno popraviti. Ja u 8 godina rada nisam nikada imao suprotno iskustvo. MacBook Pro nije igračka, to nije neka potrošna sitnica koja se mijenja tek tako za potpuno novi "out of the box" stroj i Apple to nije obavezan, ali sam stroj je složen tako da je kod njega praktično sve na motherboardu i kada se stavi nova matična ploča, zapravo si dobio novo računalo (uz izuzetak RAM-a, diska, baterije i ekrana) i tu nema nikakvih skrivenih problema, pa nije sigurno da računalo ima grešku zbog kućišta. Dakle, lijepo smireno odnesi računalo na servis, slobodno odaberi neki drugi ako želiš, imaš tri na raspolaganju i pusti da Apple odradi svoje. Apple servisi u Hrvatskoj rade po istim standardima i pravilima kao i svuda u svijetu, sve testne procedure su iste i ti na kraju moraš dobiti ispravno računalo.
06.03.2014 | 15:35
Ovo je u svakom slučaju dobar savjet.

Meni se znalo dogoditi da šaljem uređaje na servis pa da se vrate još gori nego su poslani. I onda bi ih opet odnio na servis i poslao pismenu žalbu. U pravilu je to bilo dovoljno. Ili bi popravili ili bi mi zamijenili.

Možda griješim, ali mislim da mi kao kupci nemamo mogućnost izbora hoćemo li popravak ili zamjenu. Oni su ti koji odlučuju. I zato bi bilo najbolje da macbook odneseš u drugi seris i da napokon dobiješ uređaj koji radi. Ako ideš na sud, uzet će ti bar dvije godine.
06.03.2014 | 17:08
Hvala svima na savjetima i podršci.

Zasto daljne servisiranje ne dolazi u obzir? Pa vise je razloga, prije svega uređaj je servisiran visestruko, nedostatak nije otklonjen. Utvrđeno je da nije softverski nego hardverski problem. Matična i ostalo navedeno je zamjenjeno. Kvar nije otklonjen. To sve skupa traje više od 3 mjeseca, što je po meni svakako razuman rok. Drugi razlog je taj što je Apple jamstvom obecao isto, a onda radi shippinga sve skupa meni osobno otkazao. Razvidno je da se prava po jamstvu ne mogu ostvariti. Treća stvar, ucijenda da mogu samo na popravljanje daljnje pristati kod mene sigurno nece proci. E sad sve to što sam izrekao ovdje i drugdje, jasno je određeno zakonom. Pa tako:

Zakon o obveznim odnosima (ZOO) u čl. 400. predviđa odgovornost prodavatelj, a u čl. 401. opisuje MATERIJALNI NEDOSTATAK kroz 7 alternativnih pretpostavki koje moraju biti zadovoljene (dakle ne sve, nego samo 1 od njih). U čl. 402. opisano je kada prodavatelj ne bi odgovorao što ovdje nije slučaj. Kroz čl. 405. i 406. opisani su rokovi i obavijesti koje sam ispoštovao, a onda u čl. 408. jasno ZOO određuje MOŽE LI SE PRODAVATELJ TAKVE ODGOVORNOSTI OSLOBODITI . U ovom slučaju NE MOŽE. U čl. 410. ZOO navedena su prava kupca čija mogućnost odabira je na strani kupca. DAKLE KUPAC JE TAJ KOJI BIRA KOJA CE PRAVA OSTVARITI. Naime, samo ako bi nedostatak bio neznatan, kupac nema pravo na raskid ugovora, al ZADRŽAVA SVA OSTALA PRAVA s naslova za materijalne nedostatke. Također, daljnje odredbe određuju i RASKID UGOVORA po sili zakona, kada je prodavatelj dužan vratiti novac za neispravnu stvar, a kupac prodavatelju tu stvar. I to je već zadovoljeno jer je prošlo poprilično vrijeme otkako sam to zahtjevao.

Što se tiče JAMSTVA, u čl. 423. ZOO određeno je jamstvo i tko zapravo odgovara. Kada je JAMSTVO IZDAO PROIZVOĐAČ (APPLE u mom primjeru) kupam može zahtjevati POPRAVAK ILI ZAMJENU i od prodavatelja, a ako je dao jamstvo samo PRODAVATELJ onda može samo od njega.

...ŠTO MI SE PRIJE KOJI MJESEC DOGODILO....
---- jos jedna zanimljva situacija. KREPAO IPAD MINI. Uređaj zamjienjen novim. Ako je uređaj zamjenjen unutar jamstva (Apple je dakle odobrio zamjenu, iPad Mini je u pitanju), dakle meni je predan novi uređaj JAMSTVENI ROK u skladu sa ZOO počinje teći ispočetka. Što znači, ako je jamstvo od godine dana, onda počinje teći novih GODINU dana. No, ovdje nije tako. Ovdje novo jamstvo iznosi 3 mjeseca, a ako je prvotno dulje od 3 mjeseca onda do isteka tog, prvotnog jamstva. (čl. 425. ZOO). Ne može Applovo jamstvo biti suprotno pozitivnim propisima. Dakle oni mogu svoje uvjete nametati samo ukoliko se slažu sa zakonima i propisima Lijepe naše a ne slažu se.

To je samo što se Zakona o obveznim odnosima tiče, a kad stignem objasnit ću kako je sa lex specialisom u ovom slučaju koji se odnosi na zaštitu potrošaća, dakle Zakon o zaštiti potrošaća. Također pozitivno pravo RH.



E sad, za sve ovo što sam vam ukratko iz zakona prezentirao, zna i Apple. Lijepo molim sve da nazovete besplatan broj za Apple Care podršku 0800 222 427 svaki radni dan od 9 do 17 sati. Odaberite u izborniku broj 4) podrška za Mac i poslušajte što nam žena (automat) govori na hrvatskom jeziku. Kroz minutu sažeto sve ovo što sam gore napisao.

I još nešto. Direktive i Preporuke EU vrijede i za Apple jamstvo a one određuju minimalno (opće) jamstvo od 2 godine na području cijele EU. Što znaći da njihovo jamstvo u Americi može vrijediti 1 godinu, ovdje moraju dati dvije.


Oprostite na greškama, pisem brzinski.

Zivili!
06.03.2014 | 17:14
Samo da te ispravim, prava koja ti daje zakon ne moraju nužno pisati u jamstvu.

Od ulaska u EU zakon nam daje garanciju od dvije godine. Na jamstvenom listu i dalje piše jedna godina. I to jedno s drugim nema veze. Zakonska prava traju dvije godine.
06.03.2014 | 17:19
Naravno da ne moraju, gdje sam to napisao? Al nema veze, znaci cak i ako se u ovom slucaju drži "pisanog slova" oni moraju postupati. A kaj se ove dvije godine tiče, želim ti svu sreću ako ti zatreba nesto izvan roka od 1 godine, a nemas nadoplaćeno jamstvo (Apple Care+). Drzim ti fige!
  • num
  • Korisnik
  • 3
06.03.2014 | 17:27
iAnte kaže:
Samo da te ispravim, prava koja ti daje zakon ne moraju nužno pisati u jamstvu.

Od ulaska u EU zakon nam daje garanciju od dvije godine. Na jamstvenom listu i dalje piše jedna godina. I to jedno s drugim nema veze. Zakonska prava traju dvije godine.


Po zakonu jamstvo prodavatelja (od koga si kupio) mora biti dvije godine.
Apple (kao proizvođač) daje tvorničko jamstvo 1 godinu. Što je u skladu sa zakonom jer ti nije Apple prodao uređaj.
Dakle, ako imaš kvar nakon godine dana, a prije isteka dvije godine, reklamiraš isključivo prodavatelju.
06.03.2014 | 17:33
@loom moguće da sam te krivo shvatio u postu prije

Edit:
Nisam te krivo shvatio, na ovo sam mislio:

I još nešto. Direktive i Preporuke EU vrijede i za Apple jamstvo a one određuju minimalno (opće) jamstvo od 2 godine na području cijele EU. Što znaći da njihovo jamstvo u Americi može vrijediti 1 godinu, ovdje moraju dati dvije.
06.03.2014 | 18:24
FYI, u Švicarskoj imaš 12 mjeseci standardno Apple jamstvo, te sljedećih 12 mjeseci jamstvo prodavatelja.
06.03.2014 | 19:43
Pratim temu, pa evo i od mene koja;
Dakle, ne slažem se sa dpasaricem da apple nije obavezan dati potpuno novi uređaj. Pa lijepo je čovjek rekao da su problemi prisutni otpočetka, čak i u prvih mjesec dana. I nakon određenog broja popravaka, uređaj i dalje nije ispravan. Što bi još trebalo učiniti da prihvate činjenice, i zamjenu čovjeku komp?!?

Točno je to da MB Pro nije igračka, i ljudi ga uglavnom kupuju jer im treba za posao. A to upravo i je razlog više zašto Apple u ovome slučaju ispada izrazito nekorektan. U normalnoj zemlji bi masno platili naknadu za vrijeme izgubljeno dok je laptop bio u servisu.

Ali eto, mi ne živimo u normalnoj državi, pa me stoga niti ne čudi ova "situacija".
Store d.o.o. neću ni spominjati jer jadnici nisu to niti zaslužili...

I tak bih mogao i dalje, ali eto, mislim da ste shvatili poantu... Dakle, ja bih ustrajao na novome uređaju, ali prije suda bih im zaprijetio novinama i inspektoratom, poreznoj, linićem...
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 45 minuta
  • Kloba: Aha, hvala ti na informaciji!
  • Borisone: Ako imaš i LAN i WIFi aktivan na Mac-u, prioritet ti je po defaultu da promet ide prvo po LAN-u.
  • Borisone: To ti je propusnost WiFi-a usko grlo.
  • Kloba: Što se brzine neta tiče, kada laptop spojim LAN-om na ruter, iako mi je u postavkama i dalje Wi-Fi mreža kao opcija spajanja - brzina je 950 Mbps. Kada iskopčam LAN kabel, doslovno deset sekundi nakon ovog rezultata - brzina padne na 200 do 300 Mbps-a. Nije nam jasno! :D
  • Kloba: A Hajduk je ipak najtrofejniji i najstariji hrvatski klub. Bio bi red da se i oni vrate na staze stare slave. Zanimljivost mi je da imaju registriranih navijača više od 110 tisuća, u rangu Real Madrida. Respect, u svakom slučaju. :)
  • Kloba: Štose nogometa tiče, nisam pratio HNL osim u tekstovima pa ne znam tko je više zaslužio ove godine. Rijeka ili Hajduk. Ako je Rijeka dala više, neka bude Rijeka. Zarad one krađe kada ih je Gračan trenirao, ako se dobro sjećam.
  • Kloba: Star možda godinu dana, refurbished kupljen od A1.
  • Kloba: Mobitel je iPhone SE 2022.
  • Kloba: Ljudi, imam pitanje u vezi brzine interneta. Kako sada imam gigabit download u teoriji, u praksi mi je to na laptopu oko 940 Mbps. No na mobu, koji je spojen na isti Wi-Fi (5G) ne pokazuje više od 450 Mpbs download. Ima li neki razlog tomu?
  • cariblanco: I ja kao Dinavovac, bi Volvo da Rijeka osvoji naslov, jer je to zaslužila
  • drlovric: Dinamo j ezapoceo kao drzavni projekt, da se podigne nacionalna svijest u novonastaloj drzavi. Kasnije je prepusten kriminalnoj skupini na upravljanje, koja je radi osobnih interesa obesmislila cijelu ligu. Srecom ta vremena su iza nas. Mislim da je ove godine Rijeka najvise zasluzila da bude prvak, jer igraju najbolji nogomet.
  • Kloba: Iskreno, radi dobrobiti hrvatskog klupskog nogometa, htio bih da ili Hajduk ili Rijeka ili Osijek osvoje ovu sezonu. Da se stvori nova velika četvorka u ovoj maloj zemlji.
  • Kloba: Pa valjda ćeš ove godine slaviti. Dugo niste bili ovako blizu. ;)
  • drlovric: Za Hajduk. Zato sam ovako mlad i pogubio zivce :D
  • cariblanco: za koga navijaš...naše ;)
  • drlovric: Za vikend sam u Splitu. Ostajem par dana. Ako neko od Jabucara dolszi gledati najveci nogometni derbi u Hrvata, tu sam za pice, kavu, rucak…
  • smayoo: Nažalost, je... :(
  • Djuro genijalac: [link]
  • Djuro genijalac: Kaj je umrla Slađana Milošević?
  • smayoo: RIP Slađana Milošević :(
  • Yonkis: [link] iPhone prodan na aukciji za 130.000 dolara
  • Yonkis: macOS Sonoma 14.4.1: fixes USB hubs connected to external displays may not be recognized; Apps that include Java may quit unexpectedly
  • Soffoklo: Fora. Creating a Macintosh-inspired Mac Studio iPad dock. [link]
  • abajo: Kloba: [link]
  • Kloba: Ekipa, može li me neko upititi n stranicu da si skinem macOS Catalina kako bih nanovo reinstalirao komjuter? Taj OS mi je najnovji koji ovaj moj Retina iz 2013. može "progutati". Kako se svi razumijete u ove stvari više od mene, bio bih zahvalan!
  • cariblanco: Na kraju sam skužio koliko je sati, po svitanju...ono fakat čudno ?
  • cariblanco: Istina je da Paragvaj mjenja vrijeme koji je blizu, ali ja imam Argentinski sim :D
  • cariblanco: Sad na mobu s našim sim_om je 7.25 a na mobu s Argentinskim sim_om je 8.25 ! S tim da Argentina nema promjenu verbena ?
  • cariblanco: Jurors imam dilemma, koliko je sati ? koliko mi je poznato mi nismo premjenili vrijeme, mjenjamo ga sljedeći vikend
  • Zdravac: MKBHD pratim i ja, ok je lik, realno recenzira, ne sipa hvalospjeve
  • Kloba: Ma bez daljnjeg. Čovjek si je osigurao egzistenciju, pa i vrlo luksuzan stil života već sada. Ima video u kojem pokazuje svoj studio, linkao sam ga tu svojevremeno. Ma preludo. A tek onaj Mr. Beast? Taj živi u studiu. Opsjednut YT-om.
  • drlovric: Zaradio j eon puno vise na otm videu. Pogledaj samo broj pregleda :)
  • Kloba: NIsam ni ja znao. A šta ćeš, cijena napretka. Za šta je dao 40 somova, sliku CD-a i iTunesa... :)
  • Yonkis: Kloba, što nisi odmah rekao kako je završio unboxing i aktiviranje iPhonea :)
  • Kloba: MKBHD kupio originalni, nikada otvoreni first gen iPhone na aukciji u Chicagu za 32 tisuće dolara. Sa dostavom, porezima, i dodacima na sve ispalo ga je 40 tisuća. Video je tu: [link]
  • Yonkis: [link] - Justice Department sues Apple, alleging it illegally monopolized the smartphone market
  • Kloba: I ja brže na net, nađem video naslova 7 Ways To Fix PS5 Error Code CE-117773-6 :) I prvi "way2 mi pomogne, skužim da je do njih
  • Kloba: Uglavnom, kada sam htio skinuti save sa clouda PS Plua za Horizon 2, javi mi grešku Error Code CE-117773-6
  • Kloba: EON Premium sam uzeo, ne vjerujem koje sve kanale imam. Ruske, Ukrajinske, pa klasika CNN, BBC, Sky, ovo ono. Ali i puno iz regije
  • Kloba: Ma sve radi što se telemacha i EONA tiče. SONY nije radio, imao je problem kod njih. Sad je sve OK
  • drlovric: Kloba: I ja sam to dobio nedavno. Telemach Fiber Duo Premium nesto.... Kod mene sve radi odlicno.
  • Kloba: PS5, isprika...
  • Kloba: Prešao na Telemach EON TV. Uzeo Premium paket. Jako zadovoljan. I sada, hoću malo na PS%, kada ono, pao im server...
  • rusty: GRAVIS.DE je kapitulirao (od danas). Zatvaraju... :(
  • drlovric: Ja imam USA account za Apple jer bosanski niti ne postoji. Prodaju te iPhione a tjeraju te da odaberes drugu drzavu za nalog, i nikom nista.
  • drlovric: Zasto Turcin koji zivi ili radi u EU ili USA ne bi mogao placati Adobe pretplatu u svojoj zemlji? :)
  • drlovric: Ma sve je to siva zona i ljudi to koriste masovno. Ja sam godinama koristio indijski YT, nikada problema. Poceo sam placati bosanski samo raid glazbe. Jer ubijao me YT sa indijskim prijedlozima i artistima :) Sa $2.5 mi je pretplata skocila na 5 eura, al prezivio sam taj finacijski udarac :)
  • Zdravac: To nije uopće legalno. Za profesionalnu primjenu smatram da ipak treba kupiti i računati kao poslovni trošak.
  • t_burgund: Za tursku cijenu potrebno je koristiti VPN. Koliko je to legalno za profesionalnu upotrebu?
  • Zdravac: 6 eura (ako imaš account registriran u Turskoj)

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 1.32 Seconds

Provided by iJoomla SEO