Programiranje za početnika
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Programiranje za početnika


17.07.2015 | 19:26
Pozdrav svima,

može li mi netko dati savjet(e) vezano za učenje programiranja u xcode-u.

Imam knjigu "Programming in Objective-C" -Stephen G. Kochan 4. izdanje
te SWIFT kao na iBooks storeu.

Imam oko godinu dana iskustva u C-u.
Koji su vaši savjeti? Što kako? Da prvo radim isključivo objective-c ili?

Lp
17.07.2015 | 21:19
A što želiš programirati? Kakve aplikacije, za koju platformu? Možda postoje razvojni alati i jezici koji su tvojim željama bolje primjereni.
18.07.2015 | 05:44
Prvenstveno bi radio igre za iOS. Želim se baviti općenito programiranjem, a pošto studiram, ne želim da sve ostane samo na položenim ispitima. Imam stvarno jaku želju ovo raditi.
18.07.2015 | 09:21
Nisam u tom području specijalist, ali ljudi koji jesu, kažu da je Unity alat puno primjereniji razvoju igara od generičkog Objective-C ili Swifta. Naravno, temeljno razumijevanje načela programiranja je uvijek potrebno, ali to vjerojatno imaš ako već imaš godinu dana iskustva u C-u.

docs.unity3d.com/Manual/iphone-GettingStarted.html
19.07.2015 | 08:05
Smayoo ti je dao dobru preporuku, Unity je dobar izbor za igre i slične multimedijske programe.

Pročitaj ovo od mog kolege, malo je starije, ali bitno je ostalo isto:

www.jabucnjak.hr/clanci/softver/unity-30...-milijun-dolara.html
19.07.2015 | 11:18
Momci, hvala vam na preporuci
Pozabavit ću se time.
26.07.2015 | 08:28
Zanima me u Unity-u, pošto pratim ove tutoriale, i sad treba skinuti assetse sa storea, jesu te modele(mape i objekte u igri) već izradili u unity-u ili u nekom drugom programu?
26.07.2015 | 11:56
Ako pod "mape" misliš na teksture, odgovor je da su objekti i pripadne teksture izrađeni u drugim programima (objekti u aplikacijama za 3D modeliranje/animaciju tipa Maya, Blender... a teksture u programima poput Photoshopa, Pixelmatora...), kojima je namjena "generiranje sadržaja" (content creation). Unity je game engine, nije generator sadržaja.

Da informacija bude potpuna, Unity može poslužiti i kao generator sadržaja jer programera nitko ne sprečava programski generirati 3D objekt (što se obično koristi za generiranje proceduralnih 3D objekata) ili teksturu (sve što vidi neka Unity kamera može biti korišteno kao tekstura, a može biti i fizički pohranjeno na disk te naknadno obrađeno kao bila koja druga "slika").

Naravno, bitno je jednostavnije kreirati i animirati 3D lik za igru u Mayi nego isprogramirati isto to u Unityu.

S druge strane, u Asset Storeu postoji veliki broj skriptualnih asseta koji su nastali (isprogramirani su) u samom Unityu.
26.07.2015 | 13:57
Ok. Hvala na odgovoru. Mada bih ja volio da su oni sve to prikazali kako se radi, ali očito zahtjeva mnogo posla oko izrade objekata pa se zato nisu na to fokusirali.
28.07.2015 | 15:12
Skinuo sam na iPhone aplikaciju unity remote(radim igricu za iPhone), ali nekako je grafika loša(koristio sam objekte iz unitya, znači nisam ništa sa asset storea skidao. Kako se može poboljšati?Utječe li što imam osnovnu verziju unitya?

Zapeo sam sa kamerom, kako imam neku kutiju koja se kreće i kamera ju treba pratit, kamera prati iz zraka ali kad motam lijevo ili desno, onda se kamera ne okreće. Ne znam ni sam kakav sam kod napisao.
28.07.2015 | 17:24
Utječe li što imam osnovnu verziju unitya?


Ne utječe - funkcionalno su (od v5) Personal i Pro verzije identične.

S obzirom da je nepoznanica što točno smatraš pod "nekako je grafika loša", uzroke možeš potražiti ili u "pogrešnom" importiranju tekstura (manje vjerojatno) ili (vjerojatnije) u defaultnim postavkama kvalitete za buildanje iPhone verzije (Edit > Project Settings > Quality) - dotične su defaultno postavljene na "Fantastic" za Editor i desktop appove, a za iPhone su defaultno na "Simple" (usporedi postavke).

Razlog je slabiji grafički procesor u iPhoneu, ali dok god na sceni imaš samo jednu kocku (ili, općenito, bilo koju nezahtjevnu kombinaciju objekata i svjetala), možeš koristiti i "skuplje" postavke. Probaj.
28.07.2015 | 18:00
Podesio sam na fantastic, opet je isto loša grafika. Znači nije ni blizu kao ona u editoru. Koristim unity remote3, probao i na 4, ali je isto. Model iPhonea je 5c. Build settings je postavljeno na iOS.
28.07.2015 | 18:10
Err... za što točno koristiš Unity Remote? Ako gledaš igru U NJEMU, imaj na umu da gledaš low quality stream serije screenshota iz Editora (od tuda ne "loša" nego katastrofalna grafika - ali to je u ovom slučaju feature).

Unity Remote NE služi za to - služi isključivo za prosljeđivanje iPhone inputa Editoru za potrebe testiranja (inputa).

Kvalitetu grafike na iPhoneu možeš "provjeriti" tako da buildaš za iPhone i pokreneš igru na iPhonu, kao nativnu aplikaciju. Tada će postavke koje sam spominjao (quality i način na koji su importirane teksture) igrati ulogu.
28.07.2015 | 18:15
Ok, hvala ti na pojašnjenju. Bitno mi je samo da bude grafika jednaka kao u editoru. A remote sam koristio kako bi isprobao accelerometer i slično pa sam odmah posumnjao i na grafiku (mogu pobrojati svaki pixel )
04.08.2015 | 19:44
Pozdrav,

ako sam kreirao grafički i programerski mapu od igrice tj podlogu po kojoj se igra, a želim metnuti određene levele koje će imat iste komande i sve ali drugačije mape(podloge), kako da to uspijem copy-paste? Da dodajem nove scene ili? I recimo imam kuglu neku, a u svakom levelu se nalazi na nekom drugom položaju, jeli ja mogu sve to kopirati pa samo promjenim poziciju pa poslje sve to lijepo ukomponirati pa kad predjes level1 ideš level2 i bude ti nova mapa, sve novo.

Malo mi je teško rječima objasniti što hoću, ali nadam se da me razumijete.

Lp
05.08.2015 | 10:48
Nema jednoznačnog odgovora - može na N načina, a dizajn igre (kao koncepta, ne kao grafike) je taj koji bi trebao definirati kako će to tvoja igra raditi.

Copy-paste je svakako najmanje poželjna opcija jer promjena logike na jednom mjestu znači da je moraš preraditi na svim scenama. S druge strane, ako je u pitanju 5 mapa/levela od kojih svaka ima svoje specifičnosti, ni copy-paste (obično kloniranjem prethodne scene koja se potom dalje modificira) nije isključena opcija.

Ako je pak u pitanju N mapa/levela, igrom bi trebao upravljati neki "kontroler" koji bi se, između ostalog, brinuo za učitavanje novih mapa/levela i postavljanje inicijalnih parametara na njima (u tvom slučaju položaja kugle). Ovo je u praksi češći slučaj.
15.11.2015 | 16:06
Evo nakon cca 3 mjeseca zabave sa Unityem na dnevnoj bazi približio sam se samom kraju izrade svoje igrice.
Imam neka pitanja.

Zanima me ako želim samo igricu sa reklamama, jeli trebam nešto posebno kodirati ili što već? Ili je dovoljno da stavim aplikaciju na app store/google play pa " po nekoj popularnosti " reklame se pojavljuju?

I još jedna stvar. Razvoj igre sam od samog početka podesio da mi je ekran veličina za iPhone 5. Jeli moram sad baš za svaki model ekrana iPhonea, Samsunga itd posebno prilagođavati igru, ili postoji " to nešto " što prilagodi za svaki ekran?

Lijep pozdrav
16.11.2015 | 12:56
Zanima me ako želim samo igricu sa reklamama, jeli trebam nešto posebno kodirati ili što već? Ili je dovoljno da stavim aplikaciju na app store/google play pa " po nekoj popularnosti " reklame se pojavljuju?


Trebaš kodirati, a što točno, ovisi o tome koje oglase i na koji način implementiraš. Možeš krenuti od ovoga: blogs.unity3d.com/2015/04/09/integrating-unity-ads/

Razvoj igre sam od samog početka podesio da mi je ekran veličina za iPhone 5. Jeli moram sad baš za svaki model ekrana iPhonea, Samsunga itd posebno prilagođavati igru, ili postoji " to nešto " što prilagodi za svaki ekran?


Ovo pak ovisi o igri odnosno grafici u njoj. 3D igre, generalno, nemaju problem s različitim veličinama igara jer ne ovise o rezoluciji. Izuzetak je UI (u smislu 2D overlaya) tih igara, ali Unity 5 i njegov fleksibilni UI to dosta dobro rješavaju. Asset Store također nudi neka rješenja (među njima i besplatna) koji rješavaju dio problema. No, ako radiš 2D igru, kojoj je "pixel perfect" pozicioniranje grafike imperativ, preporučeno je krojiti UI za svaki uređaj kojeg ciljaš jer u protivnom moraš biti spreman na puno kompromisa.
18.11.2015 | 19:55
mavericks kaže:
I još jedna stvar. Razvoj igre sam od samog početka podesio da mi je ekran veličina za iPhone 5. Jeli moram sad baš za svaki model ekrana iPhonea, Samsunga itd posebno prilagođavati igru, ili postoji " to nešto " što prilagodi za svaki ekran?


Što se toga tiče pogledaj po netu malo auto layout, u sustini on se time baklja
21.11.2015 | 16:02
Hvala vam. Radi sve kao sat
Rezoluciju sam prilagodio preko asset stora " fit all screens ".
  • Stranica:
  • 1

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 15 sati, 33 minuta
  • cariblanco: Je sad sam vidio da su poruke, alike i video klipovi u iMessages, dobra je to stvar :)
  • cariblanco: sve mi je isključeno, taj koji mi šalje iso ima iphone, valjda ide preko iMessages onda. Jer probao sam poslati jedan sms drugom kolegi i piše da nije isporučeno
  • Daddo: iMessages mogu ići i preko wifija.
  • Daddo: ako je na Off, ne bi trebao imati pristup podatkovnoj mreži...
  • Daddo: @cariblanco... teško pitanje... :D U Bosni sve trošiš. I kune i eure i marke i dolare. Da li ti naplaćuju podatkovni promet ili ne, to ovisi o tome što ti kaže mobile data roaming opcija
  • cariblanco: Trenutno sam u Bosni, privatni mob je zakucan na moju mrežu, tako da nemam mreže osim wi fi od hotela...poruke stižu i ja odgovaram na njih. Pitanje je jel trošim kune ili ne?
  • cariblanco: Šta sms poruka može ići preko wi fi ?
  • zabac: Ja nikada nisam iPhone povezao s USA. JA ga povezujem s $.
  • smayoo: Huawei se razvija u Kini, proizvodi u Kini, upravlja iz Kine i u vlasništvu je Kineza. Apple je u vlasništvu nemamo pojma koga (dioničara iz cijelog svijeta), upravljan je iz USA, proizvodi se u Kini (i Taiwanu), a razvija (nekim dijelom, vjerojatno značajnijim) u USA. Nije baš usporedivo.
  • Soffoklo: Pa evo baš ova situacija s Huaweijem i trgovinskim ratom između SAD-a i Kine pokazuje da mnogi kroz iPhone/Apple vide USA, kao što drugi kroz Huawei vide Kinu.
  • zabac: Od kuda ti to? iPhone se poistovjećuje s Apple-om što opet implicira visoku cijenu.
  • Soffoklo: Novi MBP s i9 CPU-om dobro dere, posebno u multi-core rezultatu: [link]
  • Soffoklo: Isto kao što mnogi poistovjećuju iPhone s USA-om
  • zabac: Huawei svi poistovjećuju s telefonom, a oni su najmanje to. 188.000 zaposlenih!
  • Soffoklo: :-) Huawei boss admits he buys iPhones for his family - [link]
  • drlovric: Ja imam model iz 2018, doduse kratko, ali nikakvih problema nemam sa tipkovnicom. Jedino je trunkicu bucnija od stare, ali svidja mi se ovaj plitak hod.
  • Soffoklo: S tipkovnicom su stvarno usrali mnogo. Vidjet ćemo kakva će biti ova najnovija. Donekle je dobro što će mijenjati po potrebi tipkovnice sve do medela iz 2015 s tim butterfly mehanizmom. [link]
  • Tito: Trebali su pocetni 15" staviti sa 128
  • Tito: 256GB HAHHAHHAAHHAAHAH
  • smayoo: Jbt, kad pomislim da smo se nekad sprdali od Spectruma i njegove gumene tipkovnice... :dry:
  • kupus: nova tipkovnica na novom mbp
  • kupus: [link]
  • rusty: [link]
  • rusty: To je T3 koji se čekao - konačno
  • rusty: carina će ti biti 0, samo računaj PDV u punom iznosu.
  • dario15: Sad ćemo vidjeti koliko me carina.rh rebne
  • dario15: Ja uzeo za imac 2011. Zajedno sa thermal senzorom i ladicom za ugradnju, poštarina me izašla 19$
  • JOHN: Ja bi štel tri komada. Ako netko razmišlja o kupovini, ja bi se utrp da smanjimo troškove poštarine!
  • Bertone: ... koliko su diskovi kod njih?
  • Bertone: owc de
  • Beli: Decki, ide li taj u MacBook Pro mid 2012?
  • Dijete: ja narucio
  • Bertone: kunice dam unaprijed :)
  • Bertone: Jel može netko biti tako dobar (sa područja ZG radi lakše primopredaje) i naručiti mi jednog [link]
  • rusty: enterprise grade za 80$ su strava :D TLC NAND. brutalno dobri.
  • energyman: kakvi su ti mikroni
  • rusty: 11 za 2 itd...
  • rusty: shiping je svega 7$ za 1 komad
  • JOHN: To neka zajebancija? Koliko izađe shipping?
  • smayoo: Ideš. Koja cijena. Odmah 10 kom. :)
  • Dijete: zgrabi dok ima: [link] ssd
  • Mate22: Đokica :P
  • Soffoklo: Išla je ona Đoletova "al nije svako kao Donald, mene plaši onaj Ronald, taj je nezgodan." Mislim da je i Donald postao opasan klaun.
  • m@xym: smayo, Svaka čast za link, dokumentarac budi neke lijepe uspomene. Doduše, kasno sam vidio link, ali srećom imam HRTi.
  • Bertone: @smayoo, hvala za podsjetnik :)
  • cariblanco: Pustite vi kaj bedak priča, pogledajte američke brojke...nikad bolje. Isto kao i s Mamićem, kao bedak a Dinamo je pun kao brod ???
  • smayoo: [link]
  • smayoo: Mate22, ispričavam se ako sam ti uvrijedio idola. Imaš neotuđivo pravo simpatizirati bilo koga, pa i Donalda Trumpa. Nije zabranjeno, ali je svakako - sramota. ;)
  • Soffoklo: :-)
  • Mate22: Stručnjaci i "analitičari" sa jabučnjaka :)

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Komentari

Novo u Appleu

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 0.60 Seconds

Provided by iJoomla SEO