Programiranje za početnika
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Programiranje za početnika


17.07.2015 | 19:26
Pozdrav svima,

može li mi netko dati savjet(e) vezano za učenje programiranja u xcode-u.

Imam knjigu "Programming in Objective-C" -Stephen G. Kochan 4. izdanje
te SWIFT kao na iBooks storeu.

Imam oko godinu dana iskustva u C-u.
Koji su vaši savjeti? Što kako? Da prvo radim isključivo objective-c ili?

Lp
17.07.2015 | 21:19
A što želiš programirati? Kakve aplikacije, za koju platformu? Možda postoje razvojni alati i jezici koji su tvojim željama bolje primjereni.
18.07.2015 | 05:44
Prvenstveno bi radio igre za iOS. Želim se baviti općenito programiranjem, a pošto studiram, ne želim da sve ostane samo na položenim ispitima. Imam stvarno jaku želju ovo raditi.
18.07.2015 | 09:21
Nisam u tom području specijalist, ali ljudi koji jesu, kažu da je Unity alat puno primjereniji razvoju igara od generičkog Objective-C ili Swifta. Naravno, temeljno razumijevanje načela programiranja je uvijek potrebno, ali to vjerojatno imaš ako već imaš godinu dana iskustva u C-u.

docs.unity3d.com/Manual/iphone-GettingStarted.html
19.07.2015 | 08:05
Smayoo ti je dao dobru preporuku, Unity je dobar izbor za igre i slične multimedijske programe.

Pročitaj ovo od mog kolege, malo je starije, ali bitno je ostalo isto:

www.jabucnjak.hr/clanci/softver/unity-30...-milijun-dolara.html
19.07.2015 | 11:18
Momci, hvala vam na preporuci
Pozabavit ću se time.
26.07.2015 | 08:28
Zanima me u Unity-u, pošto pratim ove tutoriale, i sad treba skinuti assetse sa storea, jesu te modele(mape i objekte u igri) već izradili u unity-u ili u nekom drugom programu?
26.07.2015 | 11:56
Ako pod "mape" misliš na teksture, odgovor je da su objekti i pripadne teksture izrađeni u drugim programima (objekti u aplikacijama za 3D modeliranje/animaciju tipa Maya, Blender... a teksture u programima poput Photoshopa, Pixelmatora...), kojima je namjena "generiranje sadržaja" (content creation). Unity je game engine, nije generator sadržaja.

Da informacija bude potpuna, Unity može poslužiti i kao generator sadržaja jer programera nitko ne sprečava programski generirati 3D objekt (što se obično koristi za generiranje proceduralnih 3D objekata) ili teksturu (sve što vidi neka Unity kamera može biti korišteno kao tekstura, a može biti i fizički pohranjeno na disk te naknadno obrađeno kao bila koja druga "slika").

Naravno, bitno je jednostavnije kreirati i animirati 3D lik za igru u Mayi nego isprogramirati isto to u Unityu.

S druge strane, u Asset Storeu postoji veliki broj skriptualnih asseta koji su nastali (isprogramirani su) u samom Unityu.
26.07.2015 | 13:57
Ok. Hvala na odgovoru. Mada bih ja volio da su oni sve to prikazali kako se radi, ali očito zahtjeva mnogo posla oko izrade objekata pa se zato nisu na to fokusirali.
28.07.2015 | 15:12
Skinuo sam na iPhone aplikaciju unity remote(radim igricu za iPhone), ali nekako je grafika loša(koristio sam objekte iz unitya, znači nisam ništa sa asset storea skidao. Kako se može poboljšati?Utječe li što imam osnovnu verziju unitya?

Zapeo sam sa kamerom, kako imam neku kutiju koja se kreće i kamera ju treba pratit, kamera prati iz zraka ali kad motam lijevo ili desno, onda se kamera ne okreće. Ne znam ni sam kakav sam kod napisao.
28.07.2015 | 17:24
Utječe li što imam osnovnu verziju unitya?


Ne utječe - funkcionalno su (od v5) Personal i Pro verzije identične.

S obzirom da je nepoznanica što točno smatraš pod "nekako je grafika loša", uzroke možeš potražiti ili u "pogrešnom" importiranju tekstura (manje vjerojatno) ili (vjerojatnije) u defaultnim postavkama kvalitete za buildanje iPhone verzije (Edit > Project Settings > Quality) - dotične su defaultno postavljene na "Fantastic" za Editor i desktop appove, a za iPhone su defaultno na "Simple" (usporedi postavke).

Razlog je slabiji grafički procesor u iPhoneu, ali dok god na sceni imaš samo jednu kocku (ili, općenito, bilo koju nezahtjevnu kombinaciju objekata i svjetala), možeš koristiti i "skuplje" postavke. Probaj.
28.07.2015 | 18:00
Podesio sam na fantastic, opet je isto loša grafika. Znači nije ni blizu kao ona u editoru. Koristim unity remote3, probao i na 4, ali je isto. Model iPhonea je 5c. Build settings je postavljeno na iOS.
28.07.2015 | 18:10
Err... za što točno koristiš Unity Remote? Ako gledaš igru U NJEMU, imaj na umu da gledaš low quality stream serije screenshota iz Editora (od tuda ne "loša" nego katastrofalna grafika - ali to je u ovom slučaju feature).

Unity Remote NE služi za to - služi isključivo za prosljeđivanje iPhone inputa Editoru za potrebe testiranja (inputa).

Kvalitetu grafike na iPhoneu možeš "provjeriti" tako da buildaš za iPhone i pokreneš igru na iPhonu, kao nativnu aplikaciju. Tada će postavke koje sam spominjao (quality i način na koji su importirane teksture) igrati ulogu.
28.07.2015 | 18:15
Ok, hvala ti na pojašnjenju. Bitno mi je samo da bude grafika jednaka kao u editoru. A remote sam koristio kako bi isprobao accelerometer i slično pa sam odmah posumnjao i na grafiku (mogu pobrojati svaki pixel )
04.08.2015 | 19:44
Pozdrav,

ako sam kreirao grafički i programerski mapu od igrice tj podlogu po kojoj se igra, a želim metnuti određene levele koje će imat iste komande i sve ali drugačije mape(podloge), kako da to uspijem copy-paste? Da dodajem nove scene ili? I recimo imam kuglu neku, a u svakom levelu se nalazi na nekom drugom položaju, jeli ja mogu sve to kopirati pa samo promjenim poziciju pa poslje sve to lijepo ukomponirati pa kad predjes level1 ideš level2 i bude ti nova mapa, sve novo.

Malo mi je teško rječima objasniti što hoću, ali nadam se da me razumijete.

Lp
05.08.2015 | 10:48
Nema jednoznačnog odgovora - može na N načina, a dizajn igre (kao koncepta, ne kao grafike) je taj koji bi trebao definirati kako će to tvoja igra raditi.

Copy-paste je svakako najmanje poželjna opcija jer promjena logike na jednom mjestu znači da je moraš preraditi na svim scenama. S druge strane, ako je u pitanju 5 mapa/levela od kojih svaka ima svoje specifičnosti, ni copy-paste (obično kloniranjem prethodne scene koja se potom dalje modificira) nije isključena opcija.

Ako je pak u pitanju N mapa/levela, igrom bi trebao upravljati neki "kontroler" koji bi se, između ostalog, brinuo za učitavanje novih mapa/levela i postavljanje inicijalnih parametara na njima (u tvom slučaju položaja kugle). Ovo je u praksi češći slučaj.
15.11.2015 | 16:06
Evo nakon cca 3 mjeseca zabave sa Unityem na dnevnoj bazi približio sam se samom kraju izrade svoje igrice.
Imam neka pitanja.

Zanima me ako želim samo igricu sa reklamama, jeli trebam nešto posebno kodirati ili što već? Ili je dovoljno da stavim aplikaciju na app store/google play pa " po nekoj popularnosti " reklame se pojavljuju?

I još jedna stvar. Razvoj igre sam od samog početka podesio da mi je ekran veličina za iPhone 5. Jeli moram sad baš za svaki model ekrana iPhonea, Samsunga itd posebno prilagođavati igru, ili postoji " to nešto " što prilagodi za svaki ekran?

Lijep pozdrav
16.11.2015 | 12:56
Zanima me ako želim samo igricu sa reklamama, jeli trebam nešto posebno kodirati ili što već? Ili je dovoljno da stavim aplikaciju na app store/google play pa " po nekoj popularnosti " reklame se pojavljuju?


Trebaš kodirati, a što točno, ovisi o tome koje oglase i na koji način implementiraš. Možeš krenuti od ovoga: blogs.unity3d.com/2015/04/09/integrating-unity-ads/

Razvoj igre sam od samog početka podesio da mi je ekran veličina za iPhone 5. Jeli moram sad baš za svaki model ekrana iPhonea, Samsunga itd posebno prilagođavati igru, ili postoji " to nešto " što prilagodi za svaki ekran?


Ovo pak ovisi o igri odnosno grafici u njoj. 3D igre, generalno, nemaju problem s različitim veličinama igara jer ne ovise o rezoluciji. Izuzetak je UI (u smislu 2D overlaya) tih igara, ali Unity 5 i njegov fleksibilni UI to dosta dobro rješavaju. Asset Store također nudi neka rješenja (među njima i besplatna) koji rješavaju dio problema. No, ako radiš 2D igru, kojoj je "pixel perfect" pozicioniranje grafike imperativ, preporučeno je krojiti UI za svaki uređaj kojeg ciljaš jer u protivnom moraš biti spreman na puno kompromisa.
18.11.2015 | 19:55
mavericks kaže:
I još jedna stvar. Razvoj igre sam od samog početka podesio da mi je ekran veličina za iPhone 5. Jeli moram sad baš za svaki model ekrana iPhonea, Samsunga itd posebno prilagođavati igru, ili postoji " to nešto " što prilagodi za svaki ekran?


Što se toga tiče pogledaj po netu malo auto layout, u sustini on se time baklja
21.11.2015 | 16:02
Hvala vam. Radi sve kao sat
Rezoluciju sam prilagodio preko asset stora " fit all screens ".
  • Stranica:
  • 1

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 2 sati, 4 minuta
  • smayoo: AAAAAAAAHAHAHAHA!!! :D
  • zoranowsky: Sad konačno mogu mirno spavati :)
  • smayoo: :D :D :D :D :D
  • smayoo: [link]
  • zoranowsky: Pa nije još 1.4.?!?
  • zoranowsky: hahaha
  • smayoo: Ti to ozbiljno? :D
  • rusty: I tako Microsoft Defender dolayi na macOS.... HAHAHHAHAHAA!
  • rusty: Ajde ajde Dragane, svi znamo da si ih već naručio tako da.. ;)
  • drlovric: Ja ocekivao noise canceling ljepotu, regulaciju jacine na dodir sa strane, druge boje, a ono glupava Siri i novi chip :/
  • drlovric: Rusty: I ovo su razvijali 3 godine :)
  • rusty: Stigli AirPods2
  • Kloba: Ova je isto zanimljiva (obe se tiču nogometa): [link]
  • Kloba: Zgodna informacija: [link]
  • cariblanco: btw. Samo sam htio svim Josipima, čestitati njihov dan, a ovo prije sam samo zamotao u priču, da sliči forumu :)
  • cariblanco: Svaka čast apple na novom iMac_u, možda ga Sveti Josip može kupiti za 500 $, a mi ostali smrtnici moramo dodati još jednu nulu...ono, hvala naljepše :)
  • robee: Znaci iMac ostaje na starom dizajnu i hdd-u :(. Ne iznenadjuje me ali ipak sam ocekivao novo kuciste i min. ssd 256GB od pocetnog modela
  • Soffoklo: Podebljali su i iMac Pro opciju sa 256GB RAM-a - samo 5200$ plus iMac Pro :-)
  • rusty: ali imac nema 10Gb čak ni kao opciju... dakle opet samo preko TBa :S
  • applejabuka: Pozdrav, zna li netko gdje bi se mogao naći novi macbook pro 2015 13' za kupit
  • Jedro: iMac od danas ima u ponudi 8 jezgri i bolje grafičke[link]
  • smayoo: Invictus, piši u forum, suljanic, piši u oglasnik. :)
  • suljanic: Ili možemo ovako, da mi se javite u poruku za magic mouse pa vam dam broj mob pa da mi pošaljete na viber/telegram/whatsapp
  • suljanic: Možete mi poslat u poruki slike miša i cijenu...
  • invictus: @smayoo - i kako te služe? Jel rade bez greške? Jesi zadovoljan s njima? :)
  • smayoo: Imam ja. Dva. :)
  • invictus: @soffoklo - jel ti imaš Apple Thunderbolt Display?
  • papittovenga: imam i ja
  • Soffoklo: Imam ja
  • suljanic: Ima tko viška magic mouse 1
  • drazenp1706: I ja bi malo komentirao, istomimam PS4 :)
  • Kloba: basta od mene. ne treba.
  • drazenp1706: Trebalo bi otvoriti temu, vikalica je ZATRPANA.
  • Kloba: Pod hitovi mislim i na igre stare i po par godina, ali su i dalje izvrsne onima koji ih nisu odigrali nikada
  • Kloba: To je investicija na 5 i više godina, znam da nije za tebe - ne znam koliko nećak ima godina. Ali ako će igrati najnovije naslove i PS4 hitove - nestat će mu prostora jako brzo
  • Kloba: A ovo, zašto ti je neki PS slim jeftiniji od (naizgled) istoga ti je upravo ovo - model, godina proizvodnje, ima li ili ne duplo više GB od startnog SLIM modela, te onda naravno, ima i HDR što ovaj od 500 GB nema.
  • Kloba: Mislim, to je moje mišljenje, ima ljudi koji preferiraju imati diskove
  • Kloba: I ove spike sa kupovanjem igrica u dućanu - po meni je to mrtvo. Em ti na netu imaju popuste, ako deletaš igru uvijek je možeš ponovno skinuti (dok je ne maksnu sa storea, ali računaj da on line store za PS3 još postoji), a Blue Ray ti je jedino brži za instalaciju, a kasnije te uvijek zeza da ubaciš disk ako oćeš igrat igru
  • Kloba: MIlion stvari za koje čovjek tek sazna, a imam ga godinu dana
  • Kloba: Evo, ja sam na svoj PRO upravo uspio strpati ukupno 18 igrica, od kojih je jedna tri igre u jednoj. Sada skida Call of Duty WWII, pisalo je 45 GB u storeu, a meni na disku stoji da će zauzeti skoro 90
  • Kloba: Znači, ja bi nećaku išao kupiti ovaj slim od 1 TB koji ti je najnoviji, i nije mu samo to novitet, već ti ima i HDR. Znači, samo nema 4K u usporedbi sa Pro modelom, ostalo je SVE isto
  • Kloba: Kada želiš skinuti igricu od 45 GB, koliko piše na PS Storeu da ima - MORAŠ računati da na HDD-u imaš slobodno duplo: dakle 90 GB
  • Kloba: E JOHN, samo još nešto da ti dodam šta sam sada skužio
  • JOHN: Mogu se zaklet da sam ih pred blagdane viđao po 2400-2500
  • zabac: A jesu ga spustili! Originalna cijena je bila 399€ samo za PS bez dodatnog kontrolera. Danas kada je izašao PRO, ovo je smiješno skupo.
  • Kloba: Evo ti šta tražiš iz Sancta Domenice - nikakav popust, normalna cijena - [link]
  • Kloba: Sada treba izaći igrica sličnog naziva kao Horizon Zero Dawn pa sam se zabunio, sorry... No, eto - čisto da znaš - tražiš F kučište
  • Kloba: Sorry, nije izašla nedavno, ali je proglašena za igricu godine 2017. kada je izašla, dok je God of War igrica godine lani.
  • Kloba: A ova igrica s kojom dolazi Horizon Zero Dawn je najnovija, izašla nedavno i to mora biti najnovije kućište da je podnese a da ne vrišti ventilator. Doduše, ima samo jedan gamepad i tek 500 GB - ali većina SLIM modela ima 500 GB. Samo Pro modeli imaju 1TB. No nećak to riješi sa Seagate vanjskim diskom
  • Kloba: JOHN, nije D najnovije kučište, nego F - a to nisam znao jer nemam SLIM već PRO PS4 pa se za SLIM nikada nisam niti toliko raspitivao. Imaš 80 komada u Osijeku u Linksu na rasprodaji za 2500 kuna po komadu za osam dana. [link]

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Novo u Appleu

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 0.80 Seconds

Provided by iJoomla SEO